| کد خبر: 108990 |

اولین اولویت بودجه ۹۶ تهران از نظر عضو هیأت رییسه شورای شهر:

مهم ترین اولویت سال آینده تهران اتمام خطوط ۶ و ۷ مترو است

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولین اولویت بودجه شهرداری تهران برای سال 96 چیست؟ گفت: اولین مطالبه مردم از شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل عمومی است که خروجی آن پیشرفت و توسعه شهر و آرامش و رفاه شهروندان است. 
به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ابوالفضل قناعتی افزود: مهم ترین اولویت برنامه پنجم توسعه کشور، سلامت شهروندان است که لازمه تحقق آن، توسعه زیرساخت های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی است.
وی با اشاره به این که یک سوم بودجه برنامه 5 ساله دوم شهر تهران به توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی تخصیص یافت، اظهار کرد: این موضوع در بودجه سال 96 شهرداری تهران هم لحاظ خواهد شد و حداقل یک سوم بودجه سال آینده به این مهم اختصاص خواهد یافت.
قناعتی با بیان این که اکنون بیش از 70 جبهه کاری در خطوط 6 و 7 متروی تهران فعال است و این دو خط تا پایان سال 96 به اتمام می رسند، تصریح کرد: اجازه نمی دهیم ساخت مترو که روی ریل قرار گرفته و به سرعت در حال انجام است، متوقف شود و روند پر شتاب کنونی باید همچنان ادامه پیدا کند.
وی با اشاره این که تمرکز بودجه سال آینده باید بر اتمام پروژه های نیمه تمام استوار باشد، اظهار کرد: بعد از توسعه مترو، باید پروژه های عمران شهری از قبیل پل ها و تقاطع ها با اختصاص اعتبار لازم به سرانجام برسند، چرا که این کار به روان سازی ترافیک کمک خواهد کرد.
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که حفظ محیط زیست شهری و تأمین سلامت شهروندان از موضوعات مهمی هستند که باید در بودجه سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا، مسائل و مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود می آورد و متأسفانه سالانه تعداد زیادی از شهروندان به دلیل تنفس هوای آلوده جان خود را از دست می دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.