| کد خبر: 271858 |

◄ زمان ورود اولین واگن چینی به ناوگان مترو تهران مشخص شد

شهردار تهران گفت: دهه فجر اولین واگن وارد خواهد شد.

تین نیوز

شهرداد تهران گفت:  کارفرمای ۶۳۰ دستگاه واگن مترو،  ما نیستیم وزارت کشور در سال ۱۳۹۶ کارفرمای ۲۰۰۰ دستگاه واگن شد و دولت قبل نتوانست این قرارداد را عملیاتی کند؛ لذا دولت انقلابی به میدان آمد و همه دست به دست هم دادند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی در دویست وسی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که روز گذشته برگزار شد، درباره سفر هیئت شهرداری تهران به چین، افزود: در این قرارداد ۵۵ درصد داخلی سازی تجهیزات انجام می شود و در چین چند کار انجام دادیم نخست آنکه از ۲۳ تا۲۷ ماه زمان قرارداد را به ۱۲ تا ۱۴ ماه رساندیم و دومین کار این بود که توافق کردیم بوژی ها داخلی سازی شود.

وی عنوان کرد: در داخل کشور هیچ گاه بوژی به این شکل ساخته نشده و مپنا به تازگی وارد این کار شده است و ما با چین قرارداد بستیم که اعتبار در نظر گرفته شده را برای انتقال تکنولوژی هزینه کنیم و ۲۵ میلیون یورو از این طریق به نفع کشور عمل کردیم و ایران به عنوان بوژی ساز مطرح شد.

او تاکید کرد: بررسی هایی صورت گرفت و چینی ها در خردادماه نمونه یک در یک را تحویل خواهند داد. من اعلام کردم که دهه فجر اولین واگن وارد خواهد شد و هیچ گاه نامی از نیمه اول سال نبرده ام؛ لذا برای تأمین ۷۹۱ واگن و ۲۸۰ واگن در قرارداد جدید و ۱۱۳ واگن داخلی پیگیری ها انجام شد.

وی ادامه داد: هشت رام قطار هفت واگنه به طور کامل، ۱۰ رام تجهیزات و مابقی به صورت انتقال تکنولوژی وارد کشور می شود که این اقدام یک افتخار ملی است. 

زاکانی با اشاره به این که در دو روز از سفر به چین ابعاد مختلف حقوقی قراردادها مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: طرف چینی مجاب شد رویه جدیدی برای ما در نظر بگیرد و بنا شد تکنولوژی و پول چین مبتنی بر نیاز ما مسیر جدیدی را باز کند.

وی ادامه داد: ابتدا یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو قرارداد تأمین مالی منعقد شد و در ۱۱ روز ۱۰ شهر چین را بازدید کردیم و شبانه روز مشغول کار بودیم و بعد از این سفر تفاهم در حوزه واگن ها و یک تفاهم تامین مالی نیز منعقد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.