| کد خبر: 271767 |

بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای خراسان جنوبی در محدوده هدف بازآفرینی شهری است

◄ آسفالت ۸۲ هزار مترمربع از معابر خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای خراسان جنوبی، محدوده هدف بازآفرینی شهری است.

تین نیوز

بیرجند| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در ۹ شهر خراسان جنوبی با جمعیت ۳۳۳ هزار و ۵۱۱ نفر که شامل ۳۳ درصد از جمعیت استان می شود، محلات هدف مستقر هستند.

به گزارش تین نیوز، علیرضا عباس زاده در ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اظهار داشت: بازآفرینی نقاط هدف شهری یکی از مهمترین بخش هایی دارای اهمیت در مدیریت شهری در سطح استان و کشور است.

وی بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری را در راستای زیست باتر مردم ضروری دانست و افزود: در ۹ شهر استان از قبیل بشرویه، بیرجند، نهبندان، قاین، سرایان، فردوس، خوسف، گزیک و قهستان طرح های مصوب برای بازآفرینی شهری داریم.

عباس زاده اذعان داشت: بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهری استان در بافت ناکارآمد و فرسوده ۹ شهر استان سکونت دارند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرهای خراسان جنوبی جزو محدوده هدف بازآفرینی شهری هستند، ادامه داد: باید زیرساخت های لازم را در این مناطق شهری و جمعیتی برای مردم فراهم کنیم.

عباس زاده گفت: در چند سال اخیر ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات هدف تعریف شده و عمده این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

وی بیان داشت: برای پروژه های باقیمانده مصوب شده از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده استان که به شهرداری های مربوطه اختصاص می یابد این پروژه های نیمه تمام تکمیل شوند.

عباس زاده گفت: امیدواریم با این مصوبه، همه پروژه های نیمه تمام مناطق هدف بازآفرینی پایدار شهری استان امسال به بهره برداری برسد و در ادامه، پروژه های جدیدی تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه برای تشویق ساکنان بافت فرسوده نسبت به نوسازی خانه های خود، طرح کلید به کلید توسط دولت اجرایی شده است، افزود: مردم می توانند اطلاعات دقیق تر این طرح را از ادارات راه و شهرسازی و شهرداری ها دریافت کنند.

عباس زاده ادامه داد: باید از تمام ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده کرد و سال گذشته مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای اجرای ۱۰ طرح در شهرهای مختلف استان اختصاص یافته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرهای بیرجند و قاین دارای سکونتگاه های غیررسمی هستیم، اذعان داشت: تاکنون در زمینه بهسازی معابر، ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی، جایگاه خدمات اجتماعی، فرهنگسرا، اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی، تکمیل فضاهای سبز و خدمات به مردم اقداماتی شده که درمجموع ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس زاده با بیان اینکه سال های گذشته قیر رایگان به شهرداری های بیرجند و قاین اختصاص یافته، افزود: تاکنون درمجموع ۸۲ هزار مترمربع از معابر آسفالت شده به طوری که در شهر بیرجند و منطقه مهرشهر تمام معابر آسفالت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.