| کد خبر: 93357 |

◄ معرفی اولین ایرلاین بدهکار با توجه به هشدارهای پی در پی شرکت فرودگاه‌ها

تین‌نیوز| یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته که مخالفان و موافقان بسیاری داشت صدور حکم جلب مدیرعامل آسمان بود. این در حالی است که مدیرکل دفترحقوقی شرکت فرودگاه‌ها از مدتها پیش اعلام کرده بود ایرلاین‌هایی که در رابطه با بدهی خود اقدام نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

به گزارش تین‌نیوز، برخی از کارشناسان معتقد هستند، به علت اینکه شرکت فرودگاه‌ها به ایرلاین‌های بدهکارخدمات فرودگاهی ارائه نمی‌دهند حق مسلم مردم است که از ایرلاین‌های بدهکار مطلع باشند تا از آنها بلیت تهیه نکنند.

اولتیماتوم شرکت فرودگاه‌ها به ایرلاین‌ها
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در رابطه با چهار ایرلاین بدهکار به شرکت فرودگاه‌ها عنوان کرد: ایرلاین ما را به سوی راهکار قضایی سوق ندهند زیرا این آخرین راهکار است. ایرلاین‌ها فرصت‌سوزی نکنند بلکه فرصت‌سازی کنند.
 
ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رقمی در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است گفت: طی جلساتی با ایرلاین‌ها شفاف‌سازی کردیم که بدون همکاری آن‌ها مردم از داشتن فرودگاه مناسب محروم می‌شوند زیرا شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شرکتی درآمد - هزینه‌ای است، اگر مطالبات را به موقع وصول نکند نمی‌تواند به موقع خدمات ارائه کند.
 
طبق گفته‌ی وی؛ متاسفانه یک ایرلاین داخلی در فرودگاه‌های مختلف تسهیلات و فضا در اختیارش است اما نسبت به پرداخت بدهی‌هایش بی‌اعتناست.
 
خروج «ايران‌اير» از فهرست سياه
پس از شش سال رأی اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت بخشی از ناوگان ایران‌ایر برای پرواز به اتحادیه اروپا لغو شد و با این کار، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از لیست سیاه پرواز در اروپا بیرون آمد.

«ویولتا بالک» کمیسیونر حمل‌ونقل اتحادیه اروپا، روز پنجشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفت: به دنبال سفرم در ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت) به ایران، یک ارزیابی فنی در ماه می (اردیبهشت - خرداد) با موفقیت انجام شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: براساس این ارزیابی، شادمانم اعلام کنم ما اکنون می‌توانیم به اکثر هواپیماهای ایران‌ایر اجازه دهیم به آسمان اروپا وارد شوند.

ایرآسیا پروازهای خود از کوالالامپور به تهران را از سرگرفت
شرکت هواپیمایی ایرآسیا مالزی سه شنبه هفته گذشته با انجام نخستین پرواز از کوالالامپور به تهران، پروازهای خود در مسیر کوالالامپور- تهران و بالعکس را از سر گرفت.

ایرآسیا تا سال ۲۰۱۲ پروازهای خود را از کوالالامپور به تهران انجام می داد، اما از آن سال تمام پروازهای این شرکت در این مسیر متوقف شد، تا اینکه با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم ها پروازهای این شرکت بار دیگر به ایران آغاز شد.

همزمان با برقراری مجدد پروازهای شرکت هوایی ایرآسیا در مسیر کوالالامپور - تهران، نخستین هواپیمای این شرکت با شماره پرواز ۷۷۶ ساعت ۲۳ و ۱۳ دقیقه روز سه شنبه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه با شماره پرواز ۷۷۷ تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرد.

وجود 12 فروند هواپیما تولید سال 2000 به بعد در ناوگان هوایی ایران
وزیر راه و شهرسازی گفت: کل هواپیماهای با سال تولید 2000 میلادی به بعد در ناوگان ایران فقط 12 فروند است.

عباس آخوندی در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران درباره قرارداد ایرباس، گفت: با کمپانی ایرباس موافقت‌نامه اولیه به امضا رسیده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا سال 1404 به 551 فروند هواپیمای فعال در ناوگان هوایی ایران نیاز داریم.

آخوندی فرسودگی ناوگان هوایی را مانع توسعه صنعت هوایی دانست و خاطرنشان کرد: امروز حدود 266 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد که 100 فروند آن زمین‌گیر است. ضمن آنکه 166 فروند دیگر که فعال هستند عمر مفید حدود 23 سال دارند که باید طبق استانداردهای بین‌المللی تا یک سال آینده بازنشست شوند.

حکم جلب مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان صادر شد
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: حکم جلب مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان صادر شد.
 
غلامحسین باقریان اظهار داشت: تمام شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بدهکار هستند و این بدهی به 700 میلیارد تومان می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما درآمد شرکت‌های هواپیمایی را تا 20 درصد افزایش داده تصریح کرد: تقریبا اکثر شرکت‌های هواپیمایی با سودآوری که از آزادسازی قیمت بلیت به دست آورده‌اند، طی مذاکرات انجام شده در حال پرداخت بدهی خود به صورت نقد و اقساط هستند؛ اما تنها دو شرکت هواپیمایی تاکنون اقدامی برای پرداخت بدهی خود انجام نداده‌اند.
 
باقریان با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از این دو شرکت بدهکار است گفت: بدهی این شرکت حدود 20 درصد از 700 میلیارد تومان کل بدهی شرکت‌ها، معادل 140 میلیارد تومان است که پرداخت نکردن این میزان بدهی، شرکت فرودگاه‌ها را مجبور به انتخاب راهکار قضایی و اخذ حکم جلب مدیرعامل این شرکت کرد. 

تعویق از سرگیری پرواز لندن به تهران
شرکت هواپیمایی انگلیس(بریتیش ایرویز) پروازهای مستقیم لندن – تهران را که قرار بود پس از گذشت نزدیک به چهارسال، از ماه آینده میلادی از سر گرفته شود، به علت برخی مسائل فنی تا یکم سپتامبر (۱۱ شهریور) به تعویق انداخت.

تارنمای نشریه «تلگراف» به نقل از این شرکت اعلام کرد که شش روز در هفته پرواز مستقیم از فرودگاه «هیثرو» لندن به تهران، که قرار بود به دنبال گشایش دوباره آسمان ایران از 14 ژوئیه ( 24 تیر) از سر گرفته شود، به علت برخی مسائل فنی به تعویق افتاده است.

یک سخنگوی این شرکت با تاکید بر اینکه تهران یک مقصد مهم برای این شرکت هواپیمایی است، افزود: گرچه آماده سازی برای ایجاد مسیر پروازی جدید در مجموع به خوبی پیش رفته است، با این حال برخی مسائل فنی موجب شد تا موعد شروع پروازها از اواسط ژوئیه به یکم سپتامبر منتقل شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.