| کد خبر: 142354 |

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات خبر داد

صدور سند اراضی فرودگاه آبادان به نام شرکت فرودگاه‎ها

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات گفت: با پیگیری‎های انجام شده، سند اراضی فرودگاه آبادان به نام شرکت فرودگاه‎ها ووناوبری هوایی ایران صادر خواهد شد. با مستندسازی اراضی فرودگاه‎های سراسر کشور آنها را به عنوان بیت‎المال از دست‎اندازی حفظ خواهیم کرد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات گفت: با پیگیری‎های انجام شده، سند اراضی فرودگاه آبادان به نام شرکت فرودگاه‎ها ووناوبری هوایی ایران صادر خواهد شد. با مستندسازی اراضی فرودگاه‎های سراسر کشور آنها را به عنوان بیت‎المال از دست‎اندازی حفظ خواهیم کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین رفیعی گفت: فرودگاه آبادان با بیش از 60 سال قدمت، یکی از قدیمی‎ترین فرودگاه‎های کشور محسوب می شود که به دلیل فعالیت صنعت نفت در جنوب احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه "با تغییر این محدوده به منطقه آزاد الوند، هر ملکی که بخواهد مستندسازی شود یا تغییر کند، باید از قوانین آن پیگیری کند" گفت: به این ترتیب در روند مستندسازی اراضی این فرودگاه متوجه شدیم که مسئولان منطقه آزاد الوند با ثبت آن به نام شرکت فرودگاه‎ها موافق نیستند و می‎خواهند آن را به نام منطقه آزاد ثبت کنند.

رفیعی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در این زمینه به جدیت حقوق خود را پیگیری کرده است، گفت: از آنجایی که احداث فرودگاه به عنوان یک بخش مستقل خیلی پیش‎تر از تبدیل این بخش به منطقه آزاد انجام شده بود، قانونگذار این اجازه را داد که اراضی آن را به نام مالک قبلی یعنی شرکت ثبت کنیم.

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات با بیان اینکه در سال گذشته این فرودگاه بر روی لایه کاداستر ثبت شده است، افزود: مراحل مستندسازی این فرودگاه به نام شرکت در حال انجام است و در آینده‎ای نزدیک هم سند تک برگ آن صادر می‎شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع مستندسازی اراضی فرودگاهی از خرداد سال 95 در شرکت مورد توجه و تاکید قرار گرفته ‎است تا دارایی شرکت به عنوان بیت‎المال حفظ و صیانت شود ، گفت: از آن زمان مستندسازی فرودگاه‎ها را یکی یکی آغاز کردیم و نتایج آن در حال نمودار شدن است.

رفیعی در این باره گفت: یکی از این موارد، مربوط به فرودگاه‎ها اردبیل است که با زحمات اداره کل فرودگاه‎های استان اردبیل توانستیم به تازگی سند تک برگ کاداستری آن که بهترین نوع سند در ایران محسوب می‎شود را بگیریم.

وی با معرفی فرودگاه شهرکرد به عنوان اولین فرودگاهی که به طور کامل مستندسازی شده است، گفت: این فرودگاه هم به تازگی موفق شده است سند تک برگ کاداستری‎اش را دریافت کند.

رفیعی با تاکید بر اینکه برخی اقدام انجام شده در زمینه مستندسازی اراضی در مدتی کمتر از دو ماه محق شده است، گفت: درباره فرودگاه همدان، کار را کمتر از دو ماه قبل آغاز کردیم و با استفاده از ظرفیت‎های سازمان ثبت نقشه و مستندات آن تهیه و محدوده این فرودگاه نیز در کاداستر جانمایی شد و امیدواریم مانند اردبیل و شهرکرد سند تک برگ خود را دریافت کند.

وی با بیان اینکه اولین اقدام در زمینه مستندسازی فرودگاههای استان خراسان جنوبی جانمایی فرودگاه‎های بیرجند و طبس در لایه کاداستر بود، گفت: در زمانی بسیار کوتاه توانستیم برای فرودگاه طبس 700 هکتار سند کاداستری را بگیریم و این اولین فرودگاهی بود که سند کاداستری آن گرفته شد.

سرپرست اداره کل املاک و مستغلات با عنوان کردن این موضوع که بخش زیادی از فرودگاه بیرجند مستندسازی شده است و به زودی به طور کامل مستندسازی خواهد شد، گفت: نکته مهم در این فرودگاه این بود که از 20 سال پیش، 18 قطعه زمین به میزان 128 هکتار خریداری شده که متاسفانه برای آنها هیچ سندی با نام شرکت صادر نشده و انتقال ثبتی آن انجام نشده بود. با پیگیری‎های انجام شده، سرانجام توانستیم این 18 قطعه را در قالب 18 سند کاداستری به نام فرودگاه بیرجند مستندسازی کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.