| کد خبر: 268649 |

ساخت بزرگترین دیوار حفاظت ساحلی در سواحل مکران

برای جلوگیری از فرسایش اراضی در پس کرانه‌های دریای مکران و ایمن سازی تأسیسات و زیربناهای بندری در بندر چابهار، دیوار حفاظت ساحلی با اعتبار اولیه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از ضلع شرقی بندر شهید بهشتی تا ضلع غربی بندرشهیدبهشتی درکنار دریای اقیانوسی ساخته شد.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر از ساخت بزرگترین دیوار حفاظتی در پهنه جنوبی دریای مکران به طول سه هزار متر، دادو گفت: برای جلوگیری از فرسایش اراضی در پس کرانه‌های دریای مکران و ایمن سازی تأسیسات و زیربناهای بندری در بندر چابهار، دیوار حفاظت ساحلی با اعتبار اولیه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از ضلع شرقی بندر شهید بهشتی تا ضلع غربی بندرشهیدبهشتی درکنار دریای اقیانوسی ساخته شد.

 

به گزارش تین نیوز  به نقل از ایسنا، قاسم عسکر نسب در بازدید از محل احداث این دیوار حفاظتی افزود: برای جلوگیری از فرسایش اراضی در پس کرانه‌های دریای مکران و ایمن سازی تأسیسات و زیربناهای بندری در بندر چابهار، دیوار حفاظت ساحلی با اعتبار اولیه دو هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال از ضلع شرقی تا ضلع غربی بندر شهید بهشتی در کنار دریای اقیانوسی ساخته شد.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت طرح دیوار حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است که اعتبارات ساخت آن از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی پیش بینی شده بود.

وی افزود: با ساخت این دیوار حفاظتی، علاوه بر اینکه بندر شهید بهشتی از امواج وطوفان‌های حاره‌ای در امان خواهد بود، شهر چابهار نیز از خطرات و آسیب‌های احتمالی طوفان‌های حاره‌ای ایمن خواهد شد.

مدیر کل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان عنوان کرد: از آنجایی که بخش بسیار زیادی از کریدور شرقی بندر شهید بهشتی و خط راه آهن زاهدان چابهار از نزدیک دریای اقیانوسی (دریابزرگ) می‌گذرد با بودن این دایک حفاظتی رفت و آمد کامیون‌های حمل کالاهای ترانزیتی و قطار، در آینده‌ای نزدیک پس از اتمام خط راه آهن و کریدور، آسان می‌شود.

عسکر نسب گفت: در پی ساخت وتکمیل دیوار حفاطت ساحلی، دوازده و نیم هکتار اراضی نیز از دریا استحصال شده است که با الحاق این اراضی به بندر شهید بهشتی، مساحت بندر گسترش می‌یابد و توسعه زیربناهای اقتصادی و سرمایه گذاری هم چند برابر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ساخت این ابر طرح، بیش از یک میلیون و دویست هزار متر مکعب مصالح سنگ مغزی و سنگ فیلتر، بیش از ۶ هزار تن بتن پیش ساخته سیمانی استفاده شده است که این مصالح طبق آخرین استاندارهای روز دنیا و پس از آزمایش‌های فنی و کارشناسی از آنها در ساخت استفاده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.