| کد خبر: 257884 |

◄ عملیات میکرو سرفیسینگ اتوبان قم چیست و چه مزیتی دارد؟

در روزهای اخیر عملیات میکرو سرفیسینگ در یکی از پرترددترین آزاد راه های کشور یعنی اتوبان تهران قم با هزینه 6 میلیارد تومان انجام شده اما این عملیات چیست و چه تغییری در کیفیت این اتوبان ایجاد می کند؟

تین نیوز

در روزهای اخیر عملیات میکرو سرفیسینگ در یکی از پرترددترین آزاد راه های کشور یعنی اتوبان تهران قم با هزینه 6 میلیارد تومانی انجام شده اما این عملیات چیست و چه تغییری در کیفیت این اتوبان ایجاد می کند؟

به گزارش تین نیوز، آزادراه تهران قم یکی از پرتردد ترین و قدیمی ترین اتوبان های ایران به شمار می رود که برخلاف بسیاری از آزادراه ها به بخش خصوصی واگذار نشده و مالکیت آن کماکان در اختیار دولت است.

رسیدگی به وضعیت آسفالت این آزادراه خواسته و مطالبه بسیاری از هم وطنان است چرا که اتوبان قم، شریان مهم و کلیدی شمال و جنوب کشور محسوب می شود و کمتر ایرانی است که عبور از این آزادراه را تجربه نکند.

به تازه گی عملیات میکرو سرفیسینگ در این آزادراه به اجرا درآمده تا کیفیت اتوبان قم ارتقاء یابد و محدوده هایی که دچار فرسودگی آسفالت شده اند مورد مرمت قرار گیرند.

میکرو سرفیسینگ کردن آسفالت چه مزایایی دارد؟

برخی مزایای میکرو سرفیسینگ عبارتند از؛

1. آسفالت میکروسرفیسینگ در واقع روکشی است که از مواد اولیه شامل؛ شن ریز دانه، قیر فرآوری شده به شکل امولسیون و پلیمر، فیلر و افزودنی های دیگر به دست می آید. در این روش مرمت، از روکش میکروسرفیسینگ برای پر کردن چاله های کوچک، شیارها و رد تایر و پر کردن ترک ها به منظور سطوح اکسید شده جاده و ایجاد سطحی یکنواخت و افزایش عمر مفید آسفالت جاده استفاده می شود.

2. با این روش رویه آسفالت که در معرض باران و برف قرار دارد  آب بندی می شود و اصطکاک مناسبی برای آن فراهم می شود. استفاده از این روش نتایج موفقیت آمیزی را به همراه داشته و در پروژه های ترمیم و نگهداری روسازی استفاده از آن هر روز گسترش می یابد و به دلیل استفاده از قیرهای امولسیونی مشکلات زیست محیطی ندارد.

3. مایکروسرفیسینگ بدلیل کیفیت و دوام زیاد از عمر مفید بیشتری نسبت به دیگر روکش های حفاظتی برخوردار است. سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می  شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل  ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها و یا تعویض جداول حاشیه خیابان نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد.

شایان ذکر است؛ معارف وند رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درباره میکروسرفیسینگ اتوبان قم می گوید: با عنایت به وضعیت نامناسب برخی از نقاط و سطوح آسفالتی آزاد راه قم- تهران، در راستای افزایش ضریب بهره وری آسفالت، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی یادآور شد: هزینه 6 میلیارد تومانی این پروژه توسط سازمان راهداری تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خبر خوبی بود

  • ناشناس 0 0

    اگر دستگاهی حرارتی باشد سطح آسفالت گرم و مواد لازم لایه گذاری شود دوام کار دو چندان می شود

  • محمد 0 0

    آقای فکری هم بحال اتوبان قم کاشان بکننداسفالتش خیلی داغونترازاتوبان تهران قم است

  • رسول 0 0

    هراتوبانی ۸۰تادوربین عوارضی گذاشتن از هر جا رد میشی برات فرتی اسمس پرداخت میاد انوقت این وضع راه هاست داغون ای بابا کی گوشش شنوای این حرفاس

  • ناشناس 0 0

    درسته اتوبان قم خراب شده بود ولی آسفالت ایران بهترین آسفالت دنیاست ولی جاده هامون بی کیفیت بدون کار مهندسی و شیب جاده و کلن کار مهندسی هست.اکثر تصادف ها بلعت خوب جاده نکشیدن هست.مثلا ی جا سربالا سر پایین میشه جاده باید پیچ ها و شیب ها کار مهندسی بشه ماشین چپ نکنه