ترانزیت ایران و آذربایجان با یک برنامه دو جانبه متحول می شود
ترانزیت کالا در مسیر شرقی غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می یابد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از مرزهای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم است، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می یابد.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.
امانی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.
وی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت ۸ هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم زمان در حال تملک و آماده سازی است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه ای و افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.