| کد خبر: 270281 |

◄ عیدی بزرگ سازمان راهداری برای حمل و نقل مسافری بین شهری

طبق قانون فقط ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان ابلاغ می گردد.

تین نیوز

 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسر هرگونه وجهی را از صورت وضعیت یا به صورت دستی از مالکان ناوگان مسافری ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس دستورالعمل جدید معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تاریخ آن مربوط به ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است کسر هرگونه وجهی  تحت عنوان پامیزی ، دلالی ، پایش ، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

بر این اساس رانندگان و مالکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را از طریق سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی  پیگیری نمایند.

مختار داوودی نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور در این زمینه به خبرنگار تین نیوز گفت: این اقدام عیدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به فعالان بخش حمل و نقل مسافری بین شهری بود.

مختار داودی افزود: از این پس و طبق قانون فقط ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان ابلاغ می گردد.

 

نامه سازمان راهداری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 0 1

    سلام عیدی بزرگی که دادن به راحتی روغن و لاستیک 50میلیونی را راحت میتوانیم خرید کنیم عیدتان مبارک مرگمیخای برو قزوین

  • ناشناس 2 0

    کی وکجا این بخشنامه اجرایی شده و می شود کرایه یکنفر مسافر بابت پامیزی ، ۶۰ هزارتومان بابت سوارکن ، ۲۰ هزارتومان دالان‌داری ، کسر هزینه پذیرایی و غیره کسر میشه و تنها راه حل نظارت و بازرسی است ۰

  • راننده 4 0

    تا زیرمیزی و پامیزی و دلالی نباشه ، از خط خوب و مسافر تکمیل خبری نیست حالا تو اون بالا بشین قانون بنویس ، وقتی نظارتی نیست ، چه فایده؟
    خبر خوب اونه که رانندگان بدون کامیون رو از پرداخت حق بیمه ، معاف بشن و یا شغل رانندگی جزو مشاغل سخت محسوب بشه

  • حسن 1 0

    بخشنامه زیاد صادر میشه اگه تونستید اجراش کنید و جلوی کمسیون اضافه و دلال و هزار تا هزینه الکی را بگیرید راست میگید با یه برگه کاغذ کار درست نمیشه

  • محسن رجبی رئیس انجمن صنفی رانندگان شهريار وملارد 0 0

    باسلام خدمت کلیه فعالان حمل ونقل مسافر کشور متأسفانه کلیه صنف و فعلان تقاضای رفع خیلی از مشگلات موجود در صنف حمل‌ونقل عمومی جاده ای مسافری را دارند اما یک نکته مهم از یاد همه رفته است آنهم اینکه به چه دلیل در کلیه پايانه های کشور شرکت‌های مسافری مینی بوس غیر فعال شده اند و یا تعدادی خارج از پایانه‌های کشور فعالیت دارند سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای باید تدابیری بیاندیشد تا هر چه زودتر مکان مورد نظر اهم از دفاتر شرکت‌های مینی بوسرانی و پارکینگ مینی بوس ها داخل پايانه ایجاد کند با توجه به کمبود مسافر و در شرایط موجود می‌طلبد مینی بوس های برون‌شهری در خدمت شهروندان قرار گیرند جهت مسیرهای کوتاه شهرستانها ی مجاور هر استان و می‌توانند تا ۳۰۰ الی چهارصد کلیومتر به فاصله مبدا اقدام به حمل مسافر نمایند و در مجموع کماکان سابق مینی بوس ها کلیه خدمات مسافری را در مسیر های روستایی در دست داشتند و مهم تر از اینها می‌تواند با راه اندازی مجدد به کمک شهروندان بشتابند به لحاظ نرخ جابه جایی که چندین سال است مسافرین مورد نظر به ناچار از سواری و دربستی با کرایه گران غیر قابل قبول استفاده نمایند آنهایی که مدعی هستند حامی خدمات به مردم و شهروندان هستند با راه اندازی مجدد مینی بوس ها در پایانه‌های کشور ثابت کنند در کنار مردم و بفکر هزینه کمتر برای آنها هستند و بسیاری از مشگلات رانندگان و مالکان مینی بوس در این بخش بر طرف خواهد شد

  • مهدی تیموری 0 0

    برای اونایی ک مالک نیستن فقط راننده ی ساده هستن چی در نظر گرفتن اونی ک مالک خوب درآمدش خوبه ولی یک راننده فقط چشمش ب دست صاحب ماشینه آیا چیزی بهش بده یا نده