| کد خبر: 270613 |

تاکید بر اجرای لایروبی اروندرود و شناورسازی مغروقه ها ​

رئیس سازمان دریانوردی عراق و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران در دیدار با یکدیگر ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی خط مسافری دریایی بر اجرای لایروبی اروندرود و شناورسازی مغروقه ها تاکید کردند.

تین نیوز

رئیس سازمان دریانوردی عراق و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران در دیدار با یکدیگر ضمن اعلام آمادگی برای راه اندازی خط مسافری دریایی بر اجرای لایروبی اروندرود و شناورسازی مغروقه ها تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد جاسم الاسدی؛ رئیس سازمان دریانوردی عراق در دیدار با علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی بغداد برای برقراری خط مسافری بین بنادر ام القصر-خرمشهر و فاوا-آبادان، خبر داد.

وی افزود: در آینده نزدیک جابه جایی زائران و مسافران متقاضی سفرهای دریایی به عراق امکان پذیر می شود.

الاسدی با اشاره به اقدامات تهران و بغداد برای اجرای لایروبی در اروندرود و تصمیم گیری برای شناورسازی مغرقه ها به منظور افزایش ایمنی تردد در این آبراهه، تاکید کرد: همچنین یکی از برنامه های وزارت حمل و ترابری عراق، استفاده از ظرفیت های آموزش و تربیت دریانورد در ایران است.

رئیس سازمان دریانوردی عراق همچنین با اشاره به ساخت بندر بزرگ فاوا، اظهار کرد: در ادامه همکاری اقتصادی و تجاری با بنادر ایران، تسهیلات و تفاهماتی در حوزه های تعرفه و گمرکات در دست انجام است.

برنامه ریزی تهران و بغداد برای استفاده از ظرفیت های دریایی

در ادامه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آمادگی مراکز تربیت دریانورد و آموزش علوم دریانوردی در ایران برای آموزش متقاضیان عراقی، عنوان کرد: لایروبی اروندرود و شناورسازی مغرقه ها، مهم ترین برنامه های توسعه ای ایران و عراق در همکاری های بندری و دریایی است.

وی افزود: ایران و عراق ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و ترانزیتی دارند و باید هرچه سریع تر این ظرفیت ها را در صنعت کشتیرانی و دریایی به کار گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بویه گذاری و علائم کمک ناوبری در اروند از دیگر برنامه های دو کشور برای کاهش آسیب دریایی و افزایش ایمنی دریانوردی است، خاطرنشان کرد: بنادر ایران برای ترانزیت و صادرات کالا به آسیای میانه و شمال شرق اروپا، آمادگی دارند.

رشد ۲۷ درصدی جابه جایی کالا بین بندر خرمشهر و ام القصر

در این نشست همچنین جلیل اسلامی، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد ۲۷ درصدی جابه جایی کالا بین بندر خرمشهر و ام القصر در سال گذشته، اظهار کرد: زیرساخت های ایجاد خط مسافری دریایی بین بنادر ایران و عراق فراهم است.

وی ادامه داد: فعالیت ماهیگیری در شط العرب یکی از مشکلات تردد کشتی های تجاری است و خواستار همکاری بیشتر بغداد برای چاره جویی و مذاکره در این خصوص هستیم و قرار است نشست کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی ایران و عراق طی دو ماه آینده برگزار شود.

بیرون آوردن مغروقه ها نیازمند سازوکار اجرایی

علی اکبر مرزبان؛ سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز ضمن اشاره به استقبال این سازمان برای هوشمندسازی گواهینامه های شایستگی دریانوردی در عراق، بیان کرد: تامین ایمنی دریانوردی در شط العرب از موضوعات بسیار مهم است و به سازوکار اجرایی برای انجام لایروبی و بیرون آوردن مغروقه ها نیاز دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.