| کد خبر: 269088 |

پیش بینی رشد ۵ درصدی سفر‌های دریایی در نوروز

سفر های دریایی در ایام نوروز از ۲۴ اسفند ماه آغاز می شود که در این ایام با توجه به رشد ۵ درصدی مسافر ۵۰ فروند شناور مسافری در بنادر جنوبی وشمالی کشور در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

سفر های دریایی در ایام نوروز از ۲۴ اسفند ماه آغاز می شود که در این ایام با توجه به رشد ۵ درصدی مسافر ۵۰ فروند شناور مسافری در بنادر جنوبی وشمالی کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، با توجه به افزایش میزان تقاضا در سفر های نوروزی بخشی از مسافران در این ایام سفر های خود را به سمت سواحل جنوبی و شمالی کشور می برند و در این ایام تمامی دستگاه ها تمهیدات گسترده ای را برای سفر های نوروزی در دستور کار خود قرار داده اند و یکی از دستگاه های که تمهیدات ویژه ای در این بخش در دستور کار خود قرار داده بود سازمان بنادر است.

پیش از این در همین رابطه علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: روند نوسازی ناوگان حمل ونقل دریایی به ویژه شناور های مسافری را امسال با توجه به رشد ۵ درصدی در دستور کار خود قرار داده ایم و در این زمینه هم اقدام به افزایش تعداد شناور های مسافری و لندیگراف های خود در تمامی بنادر به ویژه بنادر جنوبی کشور قرار داده ایم.

همچنین در این زمینه هم علی اکبر مرزبان معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: در ۱۱ ماهه گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی جابه جایی مسافر از بنادر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و برای سفر های نوزوی پیش رو، رشد ۵ درصدی پیش بینی شده است.

معاون  دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در طرح سفر های نوروزی  حدود ۶.۵ میلیون سفر و گردشگری دریایی انجام شد که شامل ۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۵۲ نفر و تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته برابر ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

مچنین در این زمینه هم   عباس نژاد مدیرکل بندر شهید رجایی گفت با توجه به استقبال زیاد مسافران در ایام تعطیلات گذشته به استان هرمزگان و بنادر مسافری برای نوروز ۱۴۰۳ هم پیش بینی  رشد چشم گیر مسافران را کرده ایم بنابراین تمامی شناور های دریایی، لندیگراف و  مسافری خود را آماده و افزایش داده ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.