| کد خبر: 258051 |

تاکید بر رفع مشکلات و چالش های طرح سفرهای دریایی

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد ارگان های دریایی جهت هماهنگی بیشتر، خواستار رفع چالش ها و نقاط ضعف طرح سفرهای دریایی نوروز امسال و آمادگی بیشتر بنادر و اسکله های مسافری برای پشتیانی از طرح تابستانه مسافرت و گردشگری دریایی شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد ارگان های دریایی جهت هماهنگی بیشتر، خواستار رفع چالش ها و نقاط ضعف طرح سفرهای دریایی نوروز امسال و آمادگی بیشتر بنادر و اسکله های مسافری برای پشتیانی از طرح تابستانه مسافرت و گردشگری دریایی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در نشست شورای مدیران این سازمان ابتدا با اشاره به اجرای موفق ممیزی آزمایشی این سازمان براساس استاندارد و آیین نامه سازمان بین المللی دریانوردی(IMO) تاکید کرد: نتایج به دست آمده از اجرای ممیزی، علاوه بر اینکه نشان می دهد بنادر بر اساس چه فرایند و مطابق با چه سیستمی فعال هستند، مبنای ارزیابی عملکرد حوزه دریایی در کشور است.

وی تاکید کرد: ملاحظات و یافته های ممیزی آزمایشی باید به سرعت، با برپایی جلسات منظم در معاونت دریایی سازمان بنادر، حل و فصل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ورود و مشارکت سازمان بنادر به موضوع گردشگری دریایی بر اساس قانون است، افزود: با وجود اینکه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی گردشگری دریایی در کشور است، اما اقدامات سازمان بنادر  سبب رونق کسب وکار و اشتغال مردم ساحل نشین شده است .

صفایی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد ارگان های دریایی برای هماهنگی بیشتر در موضوعات مختلف، خواستار رفع چالش ها و نقاط ضعف احصا شده در طرح سفرهای دریایی نوروز امسال شد .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سپس بر آمادگی بیشتر بنادر و اسکله های مسافری برای پشتیانی از طرح تابستانه مسافرت و گردشگری دریایی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست همچنین مهدی فرمهینی فرهانی، مدیرکل امور دریایی گزارشی از ارزیابی طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲ ارائه کرد و از رشد ۱۲ درصدی سفرهای دریایی در تعطیلات نوروز سال جاری، در مقایسه با سال قبل، خبر داد.

مدیرکل امور دریایی "عدم تخصیص بودجه متناسب با میزان خدمت رسانی"؛ " فقدان شماره تماس یا سامانه اطلاع رسانی " و " نبود سامانه صدور بلیط الکترونیکی به صورت متمرکز" را مهم ترین چالش های طرح سفرهای دریایی عنوان کرد.

در این نشست نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر نیز مقاله "حکمرانی دریاها و اقیانوس ها در دولت جمهوری اسلامی ایران" را ارائه کرد و بر لزوم سیاست گذاری برای بهره مندی ایران از سهم ۵۵ درصدی کشورها در دریاهای آزاد و اقیانوس ها تاکید کرد.

همچنین علی مرادی، رئیس اداره ممیزی و برسی سوانح نیز با اشاره به استراتژی ملی دریایی ایران در طرح آزمایشی ممیزی بندری و دریایی، خاطرنشان کرد: ممیزی آزمایشی بندری و دریایی در راستای آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ممیزی اصلی سازمان بین المللی دریانوردی(آیمو) در سال ۲۰۲۴ انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.