| کد خبر: 141831 |

صابری خبر داد:

سه برابر شدن عملیات کانتینری در بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از سه برابر شدن عملیات کانتینری و افزایش 65 درصدی صادرات غیر نفتی در کارنامه عملیاتی بندرلنگه طی چهارماهه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از سه برابر شدن عملیات کانتینری و افزایش 65 درصدی صادرات غیر نفتی در کارنامه عملیاتی بندرلنگه طی چهارماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمود صابری" با اعلام اینکه طی چهار ماهه سال جاری در مجموع 404 هزار و 700 تن انواع کالا در بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 404 هزار و 381 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 319 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

وی همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را 247 و 604 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 65 درصدی داشته است.

صابری اضافه کرد: همچنین بیش از 70 هزار و 270 تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 2 درصدی است.

این مقام مسؤول از ترانزیت 67 هزار و 695 تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر و رشد 158 درصدی این بخش از فعالیت های بندری و افزایش 2.5 برابری نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از کابوتاژ 17 هزار و 247 تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش 29  درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 905 TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش 214 درصدی به ثبت رسید.

به گفته این مسؤول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر از جمله مهمترین اقدامات متولی حمل و نقل دریایی در بندرلنگه جهت افزایش عملکرد کانتینری بشمار می آید.

صابری تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی چهار ماهه سال 96 را بیش از یکهزار و 845 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 168 فروند شناور بالای هزار تن و یکهزار و 677 فروند از شناورهای پهلو گرفته در بندرلنگه، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند که این میزان نمایانگر رشد 11 درصدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی چهار ماهه نخست سالجاری، 26 هزار و 710 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 6 درصدی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.