| کد خبر: 141309 |

صابری خبر داد:

صادرات غیر نفتی در بندرلنگه ۶۵ درصد افزایش یافت

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از رشد ۱۵۸ درصدی ترانزیت و افزایش ۶۵ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در کارنامه عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه طی چهارماهه نخست سال ۹۶ خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از رشد ۱۵۸ درصدی ترانزیت و افزایش ۶۵ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در کارنامه عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه طی چهارماهه نخست سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "محمود صابری" با اعلام اینکه طی چهار ماهه سال جاری در مجموع ۴۰۴ هزار و ۷۰۰ تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۴۰۴ هزار و ۳۸۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۳۱۹ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.

صابری همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را ۲۴۷ و ۶۰۴ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۵ درصدی داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰ هزار و ۲۷۰ تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش ۲ درصدی است.

وی از ترانزیت ۶۷ هزار و ۶۹۵ تن کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر و دریانوردی بندرلنگه و رشد ۱۵۸ درصدی این بخش از فعالیت های بندری و افزایش ۲,۵ برابری نسبت به سال ۹۵ خبر داد.

وی از کابوتاژ ۱۷ هزار و ۲۴۷ تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش ۲۹  درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۰۵ TEU کانتینر پر در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شده است که در این بخش افزایش ۲۱۴ درصدی به ثبت رسید.

به گفته این مسئول، ترغیب صاحبان کالا به فعالیت کانتینری و افزایش خطوط کشتیرانی بمنظور جابجایی کانتینر از جمله مهمترین اقدامات متولی حمل و نقل دریایی در بنادر و دریانوردی بندرلنگه جهت افزایش عملکرد کانتینری بشمار می آید.

صابری تعداد شناورهای ورودی به بنادر و دریانوردی بندرلنگه طی چهار ماهه سال ۹۶ را بیش از ۱ هزار  و ۸۴۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۱۶۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱ هزار و ۶۷۷ فروند از شناورهای پهلو گرفته در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند که این میزان نمایانگر رشد ۱۱ درصدی است.

وی همچنین یاد آور شد: طی چهار  ماهه نخست سالجاری، ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۶ درصدی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.