| کد خبر: 260393 |

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و 3 نکته ای که رانندگان باید بدانند

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون یکی از ضروری ترین نیازهای این قشر است که تاکنون به آن توجه لازم نشده است و نکاتی اخیرا در این باره مطرح شده که آنها باید از آن مطلع باشند.

تین نیوز

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون یکی از ضروری ترین نیازهای این قشر است که تاکنون به آن توجه لازم نشده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگان ماشین های سنگین به دلیل نوع شغل و حرفه خود در معرض انواع آسیب های جسمی قرار دارند. آسیب های وارده به رانندگان کامیون در ایران به مراتب از همتایان آنها در کشورهای دیگر بیشتر است و علت آن هم فرسودگی و قدیمی بودن بسیاری از خودروهای فعال در ناوگان جاده ای است.

در این شرایط بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ، ضرورتی جدی و غیرقابل جایگزینی برای این اقشار زحمتکش به شمار می رود که تاکنون در اولویت سازمان های مسئول نبوده است. بسیاری از رانندگان اکنون با بیماری های مفصلی پرهزینه دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری دیگر مشکلات قلبی یا گوارشی دارند که نیازمند جراحی هایی با مخارج سنگین هستند اما هیچ بیمه ای که بتواند هزینه های آنها را به نحو مطلوب جبران کند، از آنها حمایت نمی کند.

گزارش پر بازدید روز را بخوانید؛ 
 

◄ فروش کامیون 26 تن چینی به صورت نقد و اقساط 60 میلیونی + جزئیات

 

 

◄ کمیسیون شرکت های حمل و نقل مسافر از صورت وضعیت های اربعین کاهش یافت

◄ کمبود راننده و استفاده از رانندگان بازنشسته اتوبوس در جابجایی زائران اربعین

 

بیمه تکمیلی رانندگان کامیون راهکاری است که می تواند به آنها آرامش ذهنی لازم را بدهد تا هم خود رانندگان و هم افراد تحت تکفل آنها در برابر هزینه های کمرشکن درمان، احساس ناتوانی نداشته باشند.

اخیرا در بحث بیمه تکمیلی رانندگان سنگین مسائلی مطرح شده است که محسن متقی یکی از فعالان حمل و نقل در یادداشتی به تین نیوز به آنها پاسخ داد است. این نکات به صورت خلاصه به شرح زیر است.

1. مفهوم رای اخیر دیوان عدالت ادرای در موضوع بیمه تکمیلی

باطل شدن بند یک مصوبه ۲۲۳ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری  به این معنی است که  تداوم بیمه تکمیلی رانندگان طبق روال قبل تا پایان سال ۱۴۰۱ و تخصیص حق بیمه از منابع داخلی شرکت ها خلاف قانون تشخیص داده شده است.

به بیان دقیق تر، کسر نیم درصد از کرایه حمل کالا برای این منظور  ( که متعلق به راننده وکامیون دار است)  نیز  قانونی نبوده است.

2. کسر نیم درصد از رانندگان یا صاحبان بار قانونی نبوده است

اگر سازمان راهداری ادعا کند که این نیم درصد را در سیستم محاسبه کرایه ابتدا به کرایه اضافه کرده ایم و از جیب راننده نبوده است ، باز هم دچار دو موضوع نقض قانون خواهیم بود.

الف) اگر  نیم درصد مندرج در بارنامه را با فرض اینکه ابتدا با نیت  تامین حق بیمه تکمیلی رانندگان به کرایه اضافه کرده باشند، مسلما اجحاف به حق صاحب کالا بوده است و تعیین  کرایه حمل موضوع مصوبه ۲۰۹  و گنجاندن حق بیمه تکمیلی رانندگان از جیب صاحبان کالا و عموم مصرف کنندگان خدمات حمل فاقد وجاهت قانونی است.

ب) اگر ادعا شود که این نیم درصد توسط راننده کامیون تامین می شده است، آنگاه نه سازمان راهداری و نه تشکل صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل اجازه نداشته اند این مبالغ را به نیابت از صاحب کامیون ( مستحق ومالک کرایه) بردارند و راننده را بیمه تکمیلی کنند.

3. حسابرسی وجوه بیمه تکمیلی رانندگان کامیون دردی از آنها دوا نمی کند!

ادعای اینکه حسابرسی  وجوهات  بیمه تکمیلی توسط کمیته های فرعی شورای عالی ترابری در دستور کار قرار دارد، مصداق همان نوش دارو بعد مرگ سهراب است.

به عبارت دیگر 4 سال با بی تدبیری دست گروه ها و افراد خاصی را برای هر گونه وصول وجوه غیر قانونی و یا خدای ناکرده سوء استفاده از این وجوه باز گذارده ایم و بعد از چهار سال حالا می خواهیم گردش مالی آن را حسابرسی کنیم و مدیران وقت آن را که معلوم نیست اصلا قابل دسترس باشند بازخواست کنیم؟!

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 33 2

    اینقدر مشگلات رانندگان زیاد به کدام مورد اشاره کنیم جاده کرایه ندادن شرکتها سوخت لوازم وغیره

  • ناشناس 27 1

    زنده بادانکه برای مردم قدمی بردارد

  • عیسی از تایباد کدام قانون دلسوز راننده هستند خدانگزرت ازآنها 25 0

    که درحق این گروه قشر زحمتکش ظلم می شود

  • داود 66 1

    من به عنوان یک راننده که چند سال تمام عمر و جسم و روانم را در جاده‌های کشور گذراندم وحاضر نشده ام چرخ ماشینم از رو یک حشره رد بشه اگر تمام مسئولان مربوطه را بطور کیلومتری روی جاده دراز کش بخوابانند بی کوچکترین رحمی از روی همه آنها رد خواهم شد

    • ناشناس 2 0

      احسنت.منم موافقم

  • محسن 11 4

    من که بیمه ندارم ۵دختر هم دارم شقل رانندگی بخاطره هوشمند چون چهارم دارم ابتدای

  • رهگشا 11 4

    خواهشن به فکر رانندگانی که هوشمند ندارن باشید خواششششش

  • ناشناس 33 0

    خدا لعنت کن کسانی ک حق راننده رو تو این مملکت پایمال میکنه ظلم تموم میشه ب امید ی روز خوب

  • Vahid 37 0

    والا نصف عمرمون تو صف گازوئیل به فنا رفت یعنی کوچکترین موضوع شده بزرگترین معضل برای رانندگان جاده از تهران میری بیرون باید ساعتها حتی بیشتر اوقات یک روز کامل معطل ۳۰۰لیتر گازوئیل هستیم این فقط کوچکترین موضوع هست

  • ناشناس 26 2

    شغلی سخت وپردردوسرترازرانندگی وبیابانگردی پیدا نخواهی کرد بیشتر امروزه که قطعات و ازجمله لاستیک نایاب شده و قیمت هاهمه خبری داشته اند

  • ناشناس 25 1

    کدام بیمه تکمیلی جوابگو هست سال گذشته عمل دیسک کمر انجام دادم از ۸۵ میلیونی که خرج کردم۵۰ میلیون جوابگو شده ۳۵میلیون دیگه رو کی جوابگومیشه؟؟؟

    • ناشناس 1 0

      فکر کنم باید اول پرونده بیمارستانی رو برای اسناد پزشکی تامین اجتماعی می‌بردید بعد بیمه تکمیلی، تامین هم بخشی از هزینه رو میداد. حالا باز بپرسید ببینید راهی داره؟

  • نام نا شناس 0 0

    سلام خدمت تمام همکاران زحمت کش
    بنده 36 ساله راننده وبا تریلی ماک کار کردم تا امسال باز نشست شدم با ماهی 6300 وتا کنون هیچ خسارتی به بیمه و تصادفی نداشتم امید وارم بخدا برای دوستان جدید پیش نیاید تمام ایران گذر کردم 15روز چاه بهار برای بار مفتی خوابیدم سال 67تازه حلبچه بمب شیمیایی زده بودند من احمق داوطلبانه یک ماه آنجا با ماشینم ماندم اونهاایی که سپاهی یا ارتشی بودن هیچ آموزشی یا امکاناتی در اختیار راننده ندادند برای روزی 1500تومان ویک جفت لاستیک قدیمی‌ها میدانند یک کارت سبزی به ما دادند هر سپاهی بردم هیچ ارزشی ندارند توی سیستمشان نیست حال ریختم از بین رفته قلبم دیسک کمر و گردن بطوری که عملش نمی‌کنند از بین رفته یک دکتر معمولی رفتم اکو سینو گرافی وسی اسکن 5ملیون خرج کردم نه پول دارو ونه پول ویزیت سر سام آور چه بیمه ای چه امکاناتی در اختیار راننده گذاشتند آیا این مشکل من مسعولین مبتلا بود ایران مداوا میشد یا خانوادگی اروپا بود هیچ مسعولی به راننده توجهی نمی کنند کامیاب باشین

  • ناشناس 28 0

    بیمه تکمیلی کمترین وناچیزترین مشکل راننده است چراسختی کارشامل حال راننده نمیشه کدام شغلی شمامیشناسیدکه یک موشک 15متری باسرعت 80ک م هردقیقه به فاصله 50س م ازروبروت گذرکنه درسرمای20درجه زیرصفر ودرگرمای بالی50درجه واین درحالیست که اکثررانندگان مالک نیستن وباحقوق کمتراز20هزارتومن امرارمعاش میکنند

  • ناشناس 22 0

    لعنت به کسی ظلم به رانندگان کند کارما همش شد ظلم

  • اکبری 19 3

    چرا اینقدر حق ما رانندگان باید پایمال بشه نبود گازوئیل گرانی قطعات یدکی دلال بازی تو دادن بار و کرایه. نبود جاده استاندارد. این بیمه تکمیلی هم باید یه معضل بشه واسه قشر راننده زحمتکش که هر روز درگیر باید باشه. لعنت به ظلم و لعنت به ظالم

  • ناشناس 26 0

    سلام بخدا شغل ما بسیار خطرناک است اگر یک لحظه چشم ببندیم،یا دیر متوجه بشیم ،یا بر اثر خستگی جسم ،ذهن ،مغز دیر هوشیار بدهد شک نکنید آن راننده از بین میره ،حال نمی‌دانم چرا مسئولین ووزیر راه هیچ قدم مثبت برای این قشر زحمت کش بر نمی‌دارد و به اصطلاح آقایان شغل رانندگی تفریحی است ،اون کسی که این ادعا را دارد خودش یک مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری با راننده بیاد بعد از پایان سفر ببینم باز میگه شغل رانندگی تفریحی است ،بخدا آن کسانی که جلو گیر بحث سخت بودن ،و جز مشاغل سخت را می‌گیرند که تصویب نشه ،بخدا دارند به این قشر زحمت کش ظلم آشکار انجام ميدند هر کشوری که راننده جاده ای دارد به راننده هاش ارزش قائل می‌شوند جز ایران ما ،مثال بیمه تکمیلی کلی خرج و قرض میکنی درمان بشی ،بعد که میری سراغ بیمه تکمیلی ،خیلی از موارد مهم را قبول دار نیست و اگر وجهی ۱۰۰ درصد باشه که خسارت راننده را تقبل کنند از سر و ته آن می‌زنند مثال اگر ۱ میلیون خرج کنی ۳۰۰ هزار بیشتر دست فرد بیمار را نمی‌گیرد آیا انصاف است ،بازنشستگی باید ۲۵ سال باشه اما همان ۳۰ سال و مرغشان یک پا داره ،گلایه ،مطالبه حق ،و شان راننده حفظ نمی‌شود

  • همسر راننده ترانزیت 20 0

    بدتر وسخت تر از شغل رانندگی همون رانندگیه مخصوصابیابون.گرمای سوزان بندر سرمای سخت پیرانشهر بیخوابی نشستن طولانی الودگی هوا خستگی پی درپی ساعتهای طولانی چشمت سفید میشه به جاده.حالا هم که با واردات بی رویه وعدم اسقاط هزینه سنگین بی باری رو به دوش راننده تحمیل کردید توروخدا فریب این دلال ها رو نخورید اینجا هیچ خبری نیست جز هدر رفتن عمر وجوانی .

  • سهراب کرمی 16 0

    با سلام فعلا که قطع شده اون پولاییکه تا الان گرفتن ومتواری شدن مسؤلینش
    بعداز مرگ سهراب نوشدارو
    چرا مملکت ما صاحب نداره که این بی شرفا اینجوری مثل زالو خون مردم رومیخورن ویه آبم روش
    ای لعنت به این قانون که همش به نفع مال مردم خورا هست

  • سهراب کرمی 9 1

    لطفا نظر قبلی من رو انعکاس بدین شاید یه شیر پاک خورده ای پیدا شد
    شاید

  • مهدی 16 0

    من الان یک ماه هست یه بار پس از رسید حمل کردم و شرکت حمل و نقل کرایه را به من واریز نکرده و تو سامانه هم شکایت کردم هنوز شرکت حمل و نقل کرایه من پرداخت نمیکنه

  • مهدی احمدی 13 1

    تا موقعی که خود راننده نخواد اوضاع همینه انجمن های صنفی و سازمان و باربری ها دستشون تو جیب راننده است

  • ناشناس 8 1

    دلیلی ندارد راننده ای که در حال استراحت با لباس راحتی هست شما عکسشو بزاری

  • محمود هاشمی 9 0

    درد ما یکی نیست بعداز سی سال پرداخ بیمه من باید ماهیحدودا هفت میلیون باز نشستگی بگیرم ایااین مبلغ کفاف زندگی رومیده این فقط جلویه گداییرومیگیره شرم اوره الان با ۶۳ سال عمر همش تلاش از سال پنجاه روی ماشین کار می کنم دنبال باز نشستگی هم نرفتم چون هوشوندم باطل میشه با این مبلغی که به من بیمه میخود بده باید برم گدایی

  • محمود 5 0

    حالا که خواستن دست مفت خورها را کوتاه کنند بعد از پر شدن جیب شرکتهای بیمه گر یاد قانون و قوانین افتادن لعنت بر این خیانتکاران بعد از گذشت چند سال از اعتراضات وضعیت حمل و نقل جاده ای و رانندگان به مراتب بدتر شده از همه لحاظ پول مفتی جمع شد سفره برای دزدی و اختلاس. محمود کیاست فر

  • یداله خدمتی 9 0

    درود🌹رانندگان قشر زحمتکش وبی ادعایی هستند که بااین همه مشکلات
    و دوری ازخانواده،،وگرانیهای مکرر وسرسام آور قطعات یدکی و خدمات
    وغیره،،بازم چرخ اقتصادی مملکت را
    درجابجایی بخش كالا و مسافر به
    گردش درآورده وخواه‍ان شکوفایی
    هرچه بیشتر صنعت حمل و نقل
    کشورند،،چرا بایداز عصب کشی دندان
    که برای یک دندان گاها"به3/000/000
    میلیون تومان می‌رسد محروم باشند،،
    درحالیکه بیمه تکمیلی ادارات ودیگر ارگانهای دولتی تا ریال آخر پول هزینه شده توسط بیمار را پذیرفته وبا تکمیل
    پرونده به حساب ایشان بر گشت میزند،،چرا فقط فقط بایدشب زنده داران زحمتکش ازاین قاعده مستثنی باشند؟خواشمنداست مطالب رو به
    مقامات ذی‌ربط ارائه داده تا تصمیم گیری بهتر و احقاق حق شود..باتشکر
    یداله خدمتی راننده باری با2۵سال
    و اندی سابقه کار و بیمه تأمین اجتماعی

  • ماشالا 6 0

    کدوم قانونتون درست بوده که این یکی باشه.خدا ازتون نگذره

  • میلاد‌درویشی‌ 5 0

    دادش‌‌کی‌به‌فکر‌ماهست‌ خودمو‌کردم‌باید‌همیشه‌چوبشو‌بخوریم‌ باربری‌که‌هیچ‌چیزی‌ هزینه‌نکرد‌ولی‌همیشه‌ دستشون‌تو‌جیب‌ ماهست‌ دزدی‌از‌این‌آشکار‌تر

  • یداله خدمتی 8 0

    درود🌹ازدست دلال بازی وصافی کردن
    کرایه،،وگرفتن کمیسیون های بی خدایی از سوی باربری ودلالان دیگر خسته مون کرده،،چرا افرادی منصف و
    بیطرف رو در درب خروجی پایانه های بار نمی گمارند،،تا با دیدن بارنامه و پرس وجود از راننده و برگ تراکنش
    دریافتی کمیسیون بدانند چجوری از راننده زحمتکش پول زور میگیرند،،
    و از کدملی راننده سوءاستفاده میکنند،
    هیچگونه هزینه نگهداری و تعمیرات
    و بیمه شخص ثالث و لاستیک وغیره
    با راننده شریک نیستند،،ولی هر آنچه دلشان بخواهد از راننده بیچاره پول میگیرند،،حتی بوده پول بارو نصف میکنند تا باری براش تهیه کنند،،الآن
    اکثر دفترهای حمل ونقل با کارت خوانهای دیگری با عنوانهایی بدون ذکر نام باربری پول از راننده میگیرند،،،
    یا بحساب شخصی افراد مختلف باید
    براشون جابجا کنی،،تا دیگر ردیابی نشوند،،آیا این درست است؟چرا این شغل سخت و طاقت فرسا و زیان آور
    رو شغل سیاحتی تفریحی بحساب آوردند؟هرکدام از مسئولین خیلی ادعا دارند فقط بعنوان تفریح با کامیون بنز
    یا ماشینهای قدیمی بدون امکانات
    بخاری درجا و کولر و جای خواب یک
    هفته ازخونه بیرون بروند،،تابدانندفرق سختی کار و سیاحت رو از هم تشخیص دهند،،چون خودشون تابستان جلو کولرگازی،،و زمستان جلو
    بهترین پکیجهای گرمایشی ارائه خدمت میکنند،،میگه شنیدن کی بود مانند دیدن؟؟؟آحساس سوختن به تماشا نمیشود🌹 آتش بگیر تا بدانی
    چه میکشم......😭😭😭🖤🖤🖤 از مسئولان دلسوز صنعت حمل ونقل کشور عزیزمون ایران تقاضامندم این شغل را بعنوان سخت و زیان آور ازطریق مصوبه مجلس تصویب کنند و تعهدات بیمه تکمیلی رانندگان رو مثل سایر ارگانها و ادارات به تمام معنی تکمیل کنند،،تا از خسارت به رانندگان وخانواده های آنان جلوگیری شود...باتشکر یداله خدمتی از راننده های زحمتکش استان کرمانشاه🙏🙋🌹❤️

  • شوفر گمنام 8 0

    بیمه تکمیلی خوبه ولی سختی کار را دنبال کنید اگر به اعتقاد دارید ولله با 54 سال سن و بیست ساله سابقه درد پا وکمر امان من و دیگر رانندگان که پا به سن گذاشتن رو بریده و صدها درد مرض که گرفتیم

  • علی کریمی 5 0

    درود بر زحمت کشان جاده.اگر کشور یک سال رئیس جمهور،وزیران،نمایندگان مجلس و غیره را نداشته باشد.چه اتفاقی می افتد.حالا یک روز رانندگان دست از کار بکشد چه اتفاقی می افتددر کل باید گفت قحطی می اید..

  • فضلی 7 0

    سلام
    پرداخت مبلغ بیمه تکمیلی و اینکه ب کرایه اضافه بشه اولا مبلغی نیست که درحق صاحب بار اجحاف بشه دوما چطور ی غذا توی رستوران که میخوریم باید مالیات بر ارزش افزوده بدیم دولت هرجایی که واسه خودش منفعت داره در حق هر کی میخاد اجحاف بشه مشکلی نیست حالا این شندرغاز بیمه تکمیلی اجحاف شد

  • ناشناس 1 11

    این پوشش لباس رانندگان واقعا زشت وحال جامعه رویهم میزنن بعضی از این رانندگان چرا لباس درست نمی‌پوشند ....

  • محمد 4 0

    سلام. در حق راننده خیلی ظلم میشه و حق و حقوق پایمال میشه. من هر چی فاکتور درمانی تحویل بیمه البرز دادم هیچ واریز نکرد هر چه هم انجمن پیگیر کردم هیچ. نمونه دیگر باربری خلیج فارس که 4 سرویس از بندر امام به یزد را خورد یه آب هم روش هر چه هم به راهداری شکایت کردیم هیچ. خدا ازشون نگذره که حق ما را پایمال کردن

  • غلامعلی زارع 3 0

    دوساله رو تانکر شیرکارمیکنم از هفت ملیون امسال ده میلیون بدو ن خرج نهار وبیمه حالا هم دوبار صدمه جدی ازاین کامیون که کارواش دستی برای شستن تانکر ازدستم در رفت و صورتم بیست تا بخیه خورد حالا هم دنده راست و سنم چهارمله ازروتانکرشیرلیزخوردم که هنوزدستم خوب نشده وحالا هم بیکارم و بخاطر کاربودو نبود هوشمند چندساله آف شده بی پولی وبیکاری توان پرداخت بیمه ازجیب ندارم

  • غل عدد غلامرضا 6 0

    تمام رنج ودردسر رودووش رانندگان سنگین است وبی خصومتی وبی لطفی وبی مدیریت ترین خدمت رو دوش راننده است هیچ خدمتی نداره

  • ناشناس 6 0

    آیا کسی که عمل جراحی قلب باز ودیسک کمر رادارد باید کار رانندگی را ادامه دهد

  • ابراهیم البوغبیش 9 0

    آیا کسی که عمل جراحی قلب و دیسک کمر رادارد باید به این کار ادامه دهد یاازکا افتاده محسوب می‌شود به کی باید بگم

  • سعید 6 0

    نیم درصد کرایه میگیرن ولی برای پرداخت بودجه نیست.کی این پول میخوره خدا داند

  • ابراهیم تقی زاده 5 0

    شماروبخدا بفکراین زحمتکشان بی ادعا باشین آخه حق ایناخوردن داره آقایون مسئول نگذارید ظلم بشه اینها همان های هستند که غذا ودارو مایحتاجهای زندگیتون به بقالی محلتون می رسونندبفکرشان باشدتابیمه تکمیلی داشته باشندبه گردن همدیگه نیندازیدبلندشیدکاری انجام بدهیدتاحقوقی که میگیریدحلالواربه خانوادتان برده باشید

  • عبدالخالق محمدی 5 0

    سلام .راننده ای که 24ساعت شبانه روز و یک عمر در حال رانندگی هست واقعا بایدبیمه اشر مشاغل گردشگری و تفریحی باشه یا مشاغل سخت .واقعا خودتان قضاوت کنید تفریح ده روز و بیست روز تا یک ماه نه یک عمر از شمال به جنوب و از شرق به غرب

  • بهمن غلامید 2 0

    سلام چرا وام کم بهره جهت پیش پرداخت اعلام نمی کنند کمکی برای رانندگان

  • عقیل راننده 3 0

    با ظلم کردن راننده مسعولین نتیجه خوبی نخواهند دریافت کرد ، به ضرر خودشان تموم خواهد شد ،

  • من 3 0

    ۶ماهه خسارت بستری بیمارستانی رو بیمه دانا پرداخت نکرده واقعا مزخرفه

  • محمدپناهلو 1 0

    با سلام ۴ ماهه قراره بیمه خرج و مخارج عمل بنده را بده هیچ خبری نیست نمیدونم به کجا مراجعه کنم راننده تریلر هستم لطفا راهنمایی کنید محمد از خوی

  • ح 1 0

    سلام خودروهای سنگین از محدوده نسکونی نیان از کمربندها که استاندارد شده یا میشه برن براشون در کل کشور جاده جدا امکانی براس استراحت رفاه این عزیزان و همجوره بهشون رسیدکی شه که نقش زیادی دارن

  • ناشناس 3 0

    چرا همه فقط بفکر خودشون هستند و جیب و میزشان اگه راننده نباشد خوب شماهم نیستد

  • ناشناس 3 0

    این قافله ازقافله سالارخراب است

  • حمید 3 0

    سلام کمبود سوخت یکی از بزرگترین مسکلات گرانی قطعات و لاستیک های بی کیفیت و گران قیمت . خرابی جاده دست انداز زیاد و استاندارد نبودن جادها و....

  • عزیز 3 0

    رانندگان باید سختی کار داشته باشن لطفا جبران کنین

  • راننده بیکار 4 0

    مدت 27سال بیمه واریز میکنم باوجودیکه تصادف کردم و پام ناقص شده بازهم برای تأمین معاش مجبور به رانندگی بودم ولی ازیکسال پیش به علت آتش سوزی که ناشی از سیم کشی بودوباانکه کارشناس آتشنشانی تایید کرده بودازدادن بیمه شرکت سرباززدکه منتهی به خانه نشین شدنم گردید ایا باوجودنقص عضووپرداخت 27سال بیمه حق بازنشستگی ندارم باوجود3فرزندوعدم توانایی پرداخت بیمه گناهم چی بوده که این شغل تفریحی باوجود52سال حق بازنشستگی وبیمه تکمیلی ندارم باوجودیکه چندمرحله بیمه تکمیلی بودم وشرکتهای بیمه حق کشی کردن

  • محمد 3 0

    به قرآن از زیر بار این ظلمی که به راننده بیابون میشه قابل توصیف نیست وتا آن سختی در انتظار آن قانون گذاریست که چنین قوانینی رو برای این قشر زحمت کش برگزیده یکی دوتا که نیست که آدم از چیش بگه آخه مگه ما بیمه نمیدیم مگه ما مثل همه آدما نباید حداقل دوسال بیمه بیکاری داشته باشیم پانزده روز دکتر استراحت داده ده روزش تایید شده آخه دردت وباید برای کی بگی که لاقل یک دردی ازروی دل راننده برداره

  • ناشناس 0 0

    همکاری فرمودند عمل قلب باز و دیسک کمر باید ادامه بده رانندگی را....بله این شغل تا وقتی که زنده ای و نفس میتوانی بکشی باید کار بکنی بنده الان راننده اتوبوسم وچند ساله سرطان بدخیم دارم دکترهام همه منو از این کار منع کردند و نامه ازکارافتادگی دادند ولی تامین اجتماعی میگه تا زمانی که بیماریت بد بشه که با وینچر بیارنت اینجا اوندفعه تایید بشی...و میگویند بیمه شما مشکل دارد

  • کامین جودکی 1 0

    بیمه تکمیلی سالهای گذشته 2فرزندبیمه کرد لطفاً رسیدگی شود

  • ناشناس 1 0

    ظلم بخدا رانند پول بیمه تکمیلی میده شرکت باربری مفت ازبییمه رتندگان استفاده میکنند

  • ناشناس 1 0

    من خودم راننده هستم راننده هرچی بسرش میاد حقشه هرچی بسرمون بیاد حقمونه

  • محسن 1 0

    درودبی کران به قشر زحمت کش رانندگان حمل ونقل ومسافر. که هرشغلی تو این مملکت بهش سختی کار میخوره وبهشون توجه میشه الا رانندگان که هیچ گونه امنیت جانی ومالی وعمری ندارن. ما نمیودنیم نمایندگان مجلس پس کی میخوان از این قشر بی نوا حمایت کنند

  • خزعل هاشمی 2 1

    چهادهه است پایه یکم هستم به گرانی های روزافزون نتوانسته ایم بیه ردکنیم وبسیاری ازمعاونین بی تجربه که هرروزدرادارات جابجا میشوند موجب بازدارندگی بسیاری امثال من بشوند عمرمان بیهوده هدررفت سوختیم از بی تجربگی

  • محسن 2 0

    خدا لعنت کنه هرکسی سنگ سر راه راننده قرار میده . من پارسال ازدواج کردم از پارسال قرار اسم همسر منو ببرن در لیست اما به دلیل سهل انگاری انجمن این کار انجام نشد . الانم همسرم باردار با کلی خرج گرون هر روز باید از جیب پول بدم . منم ی راننده هستم از کجا بیارم . هرجا زنگ میزنیم میندازن گردن هم . آخه کی جوابگو

  • چگینی 3 0

    ایا این انصاف هست لاستیک قیمتش ۴۰ میلیون بشود اخ این معسول کجاست ماباید بکه پناببریم حرفمونرا بکی بزنیم

  • بهروز 2 0

    سلام از تا ریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ بیمه تکمیلی رانندگان قطع شده چرا کسی پاسخگو نیست

  • سالار جادها 0 0

  • جواد 2 0

    راننده بخدا با کمک عصاب اید وارد بشه. بیشتررانندها سنشون‌ بالای‌ 60سال‌شده‌ داره‌ هنوز کار میکنه

  • Mohammad. 0 0

    به حال این مردم باید خون گریست😭

  • ناشناس 1 0

    دیواری کوتاه‌تر از دیوار راننده نیست هر کسی به او زور می‌گوید چه رسد به ارگانهای دولت چون اين همه راننده یک نماینده در مجلس ندارند

  • ناشناس 0 0

    همه این ظلمهایی که به راننده می‌شود جواب زحمات راننده است

  • ناشناس 1 0

    در مورد سن باز نشستگی وسختی کار هم لطفاً بگین

  • مجید 0 0

    اگه بخواند کاری بکنند میشه اما نمیخاند حتی از یه بچه۱۰ ساله هم بپرسن چیکار کنیم تمام مشکلات رانندگان حل میشه

  • مجید 0 0

    یکی نوشته حقمونه خوب یه عده ادم بدرد نخور وارد این شغل شدند ازهیچی سردرنمیارند میخای وضع خوب بشه البته ازدرد بیکاری هست

  • بی نام 1 0

    درود بر همه نظرات ..واقعا همه به حق گلایه داشتند لعنت بر ظلم ۱.راننده جزء مشاغل سخت وزیان آور باشد یعنی باید باشد این قانون کشورهای دیگه هم هست ما که نخودی نیستیم ۲..سن بازنشستگی برای این شغل حداکثر۲۰سال باشه ۳.این حق بیمه بسیاربسیار بالاست چه برای راننده قدیم چه جدید،!!!!!!یعنی چه برجی1/200میلیون و2/200جدید خدا ازتون نگذره این حق بیمه که از راننده میگیرید به قول اسلام از خون سگ براتون نجس تر است4...لطفآ به فکر مردم باشید گلایه زیاد است همین۴ مورد را حل کنید بقیه هم!!!!!!!

  • ناشناس 1 0

    درود بر تمامی رانندگان زحمتکش
    درست است که این مطلب در مورد بیمه تکمیلی رانندگان است ،
    اما من از این طریق می خواهم یه تعدادی از ضعف های خودم را بیان کنم تا شاید یکی از همکارانم یا یکی از اعضای خانواده ام که می داند من اگر به خودم احترام نمی گذارم اما برای او بسیار ارزش قائل هستم، من را راهنمایی کند.
    قصد بی احترامی به هیچ یک از همکارانم را ندارم.
    تا زمانی که من بعنوان یک راننده برای خودم و بخصوص همکارانم و این شغل شریف ارزش قائل نباشم،
    1.در حال رانندگی، توی پارکینگ های جاده در انظار عمومی و در محوطه پایانه ها و باربری ها با لباس های نامناسب باشم .( قصد بی احترامی به هیچکس را ندارم
    من با اینکه دیده‌ام یه تعداد انگشت شمار از کسانی که توی شهرها و کنار جاده ها ضایعات جمع می کنند و متاسفانه با اینکه به بیماری اعتیاد دچار هستند نوع لباسی که پوشیده اند از من راننده خیلی بهتر است پس چرا من به اندازه آنها هم درک ندارم؟)
    2.موقعی که به هر طریقی تلفن و اینترنت از واسطه‌ها یا باربری ها با کرایه کمتر از تعرفه‌ قبول میکنم باری را حمل کنم. یا برای گرفتن بار بدون نوبت باج می دهم (و در جواب همکارانم می گویم بدهکاری دارم، اقساطی این کامیون را خریده ام، بخاطر اینکه توی مسیرم هست و من دارم خالی میرم واسم فرقی نمی‌کند ، بالاخره پول گازوئیل و ناهار و شام مسیرم که می شود ....)
    3.موقعی که باربری کمسیون اضافه از من دریافت می کند از حق خودم دفاع نمی کنم و از طریق انجمن‌های صنفی شکایت نمی کنم.( واسه گرفتن بار چند روز منتظر هستم وقت دارم، اما واسه شکایت کردن و گرفتن حق و حقوقم، وقت این کاغذ بازی ها و شکایت را ندارم.)
    البته فقط این 3 مورد نیست ، ....
    پس چرا من خودم را اصلاح نمی‌کنم که اگر خطایی هم کردم مثل موقع رانندگی که کمربند ایمنی را نبستم، پلیس راهنمایی و رانندگی فقط خودم را جریمه کند؟
    و خودم پاسخ گو باشم
    اما مثل دوره سربازی که اگر یک سرباز خطایی مرتکب می شد جمع را تبیه میکردند، متاسفانه چوب اشتباه من را همه ی همکارانم هم می خورند،
    البته من با این عیب ها حق ندارم بگویم،
    همکارانم !!!
    چون کلمه راننده مقدس است.
    خواهش می کنم اگر می توانید من را راهنمایی کنید تا هر موقع بچه ام شغل پدرش را به معلمش می گوید همکلاسی هایش او را دروغگو خطاب نکنند.....
    سپاسگزارم



  • سالار جادها 1 0

    آقای مسؤول بی کفایت بدادرانندهای سنگین برس از خدا.بترسین تاکی بی عدالتی

  • ناشناس 1 0

    بیمه تکمیلی خوبه بشرط اینکه مثل تمام بیمه های دیگر برای کل اعضای بدن وهمه بیماریهارو تحت پوشش قرار بده هزینه های مثل پرتوزهای دندان وچشم وغیره روهمشامل بشه نه فقط موارد سرپایی این قبیل بیماریها تشکر از همه مسولان باوجدان

  • ناشناس 1 0

    سلام واقعا اگر رانندگان را بیمه تکمیلی نمی کردید بهتر بود .این چه وضعیه؟
    برای چی این قدر سقف تعهدات کم هست واقعا خجالت نکشیدید دوباره بدتر از سال قبل با بیمه ی به درد نخور دانا قرار داد بستید .
    این رانندگان عزیز عمرشون و توی این بیابان ها سپری می کنند و شما که پول و می گیرید حداقل با یه بیمه ایی که به درد بخور بود و سقف تعهداتش بالاتر بود قرارداد می بستید

  • حمید 0 0

    بیمه تکمیلی چرا فقط دو فرزند روبیمه میکنه من چهار فرزند دارم ولی فقط دوتاشون بیمه کردن بعد میگن فرزند آوری کنید

  • لیلا‌بهزاد 0 0

    سلام‌نزدیک۳ماه‌مدارک‌پزشکی‌دادیم‌‌به‌بیمه‌تکمیلی‌رانندگان‌هنوزخبرز‌ازهزینه‌نیست‌دست‌مریضاد