| کد خبر: 271265 |

وقوع یک تصادف وحشتناک در جایگاه سوخت:

◄ بی احتیاطی راننده کامیون در جایگاه سوخت، راننده تریلی عقبی را له کرد

راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها از وقوع یک حادثه تصادف وحشتناک در پمپ گازوئیلی در درخبر داد که موجب له شدن راننده کامیون شد.

تین نیوز

راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها از وقوع یک حادثه تصادف وحشتناک در پمپ گازوئیلی در درخبر داد که موجب له شدن راننده کامیون شد.

به گزارش تین نیوز، در این حادثه در اثر بی احتیاطی یک راننده کامیون در جایگاه سوخت، کامیون حرکت کرده و به تریلی عقبی خورده و در نتیجه راننده تریلری که جلوی کامیون خود منتظر پایان سوخت گیری بود بین دو کامیون پرس شده و تمام دنده هایش شکسته و وارد شش ها شده و موجب خونریزی شدید شش شده است.

به دنبال وقوع این حادثه محمد اتحادی راننده و عضو جمعیت ایمنی راه ها چند نکته آموزشی برای جلوگیری از حوادث مشابه برشمرد.

او گفت:  رانندگان کامیون و دیگر ناوگان سنگین لازم است به این  نکته توجه کنند که در هنگام توقف تریلی یا کامیون در پارکینگ ها، انبارهای کالا، صف های پمپ های سوختگیری،  ترمز دستی فراموش نشود.

وی افزود: راندگان توجه کنند اگر  محل توقف دارای شیب و سیستم  سوپاپ ترمز دارای عیب و نشتی است و یا لاستیک های دبه ترمز فرسوده و خراب  است و نشتی دارد  تریلی یا کامیون را ترک نکنند  چرا که احتمال حرکت ناوگان و بروز  حادثه برای خود و دیگران وجود دارد.

اتحادی تاکید کرد: همچنین اگر لنت های ترمز  کشنده تنظیم نباشند و رگلاژ کافی نداشته باشند در صورت  داشتن بار و  توقف طولانی به خصوص در شیب ها و سرازیری ها  ممکن است  باد تانک محورهای  عقب تریلی یا دبه ترمز ها  آهسته آهسته  تخلیه شوند و تریلی حرکت کند.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت با توجه به این که سیستم ترمز کشنده دارای دبه ترمز  دوبله است اگر لنت ها رگلاژ کافی ندشته باشند جهت ایمنی ببیشتر تریلی های  جفت محور 18 چرخ ،  اگر موقع توقف  کمی در حالت قیچی قرار گیرند،  حرکت نمی کنند.

این راننده کامیون تاکید کرد: همچنین ممکن است راننده پشت فرمان نشسته و آماده حرکت و اهرم ترمز دستی آزاد باشد و گوشی موبایل زنگ بخورد یا  در حال مشاهده گوشی خود باشد که در چنین حالتی تریلی یا کامیون آهسته حرکت کرده ولی راننده متوجه نمی شود.

فایل پیوست اظهارات یک راننده تریلر است که همکارش در حادثه جایگاه سوخت بردزیر به کرمان  دچار صدمات شدید شده است.

شرح این حادثه را در فایل صوتی پیوست بشنوید :

 

 

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.