| کد خبر: 5017 |

تردد بیش از ۴۰ هزار مینی بوس فرسوده بالای ۲۰ سال در کشور

تین نیوز | رئیس اتحادیه تعاونی‌های مینی‌بوسرانی کشور گفت : در حال حاضر تسهیلات به تنهایی مشکل نوسازی ناوگان فرسوده مینی بوسرانی را حل نخواهد کرد بلکه دولت باید برای ایجاد انگیزه و تسهیل شرایط حمایت ها و کمک بلاعوض در این حوزه را افزایش دهد.
 
 با اشاره به وجود بیش از 40 هزار دستگاه مینی بوس بالای 20 سال در کشور افزود : تاکنون هیچ اقدامی جهت نوسازی ناوگان مینی بوسرانی صورت نگرفته است و هیچ از برنامه های دولت در این راستا اجرایی نشده است.
 
وی تاکید کرد :  برای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی دولت باید تسهیلات و کمک های بلاعوض بیشتری به این بخش اختصاص دهد.
 
وی گفت : چنانچه دولت برنامه ای جهت نوسازی در این بخش را دارد باید درصدی را از محصولات وارداتی تامین کند چرا که تولیدات داخلی پاسخ گوی نیاز این بخش نیست.
 
وی با اشاره به افزایش تسهیلات نوسازی ناوگان مینی بوسرانی افزود : تاکنون هیچ تسهیلاتی برای نوسازی ناوگان مینی بوسرانی اختصاص داده نشده است و در صورت ارائه نیز این رقم تسهیلات نیز گره ای از مشکلات دارندگان خودروهای فرسوده در این بخش حل نخواهد کرد.
 
وی همچنین به افزایش قیمت مینی بوس از 40 میلیون به 130 میلیون تومان اشاره کرد و گفت :  قطعا این رقم تسهیلات سازمان راهداری ، هیچ کمکی به نوسازی مینی بوس ها نخواهد کرد.
 
وی تصریح کرد : متاسفانه رقم تسهیلات اختصاصی با توجه به قیمت خودروها کافی نیست از سویی در این جریان آورده خریدار نیز برای صاحبان خودروهای فرسوده با توجه به اینکه قشر ضعیفی از جامعه هستند ممکن نیست.
 
وی با تاکید براینکه باید 70 درصد قیمت مینی بوس به دارندگان مینی بوس ها تسهیلات ارائه شود ، افزود : باید 70 درصد قیمت مینی بوس تسهیلات قرض الحسنه و حداقل 15 درصد نیز تسهیلات بلاعوض ارائه شود تا برای دارندگان خودروهای مینی بوس های فرسوده توجیه اقتصادی داشته باشد.
 
رئیس اتحادیه تعاونی‌های مینی‌بوسرانی کشور با اشاره به اینکه 80 درصد ناوگان مینی بوسرانی فرسوده است ، تصریح کرد : هم اکنون 80 درصد مینی بوس هایی که در سطح شهرها تردد می کنند فرسوده و بالای 20 سال عمر دارند.
 
پیش از این رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از افزایش تسهیلات و کمک های بلاعوض جهت نوسازی ناوگان مینی بوس های فرسوده از بهمن ماه سال گذشته خبر داده بود اما به نظر می رسد با توجه به مشکل اقتصادی رانندگان این خودروها تاکنون از این طرح استقبال نشده و باید حمایت ها و کمک های بلاعوض بیشتری از سوی دولت صورت گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.