| کد خبر: 266112 |

◄ اقدام برای بالابردن دانش تجاری سازی در حوزه صنایع دریایی

اولین جلسه کمیته های فنی حمایت از تولید داخلی و افزایش دانش تجاری سازی محصولات صنایع دریایی با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و سازمان‌های ذیربط، انجمن های علمی، بهره برداران، تولیدکنندگان و ... در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲ توسط وزارت صمت برگزار شد.

تین نیوز

اولین جلسه کمیته های فنی حمایت از تولید داخلی و افزایش دانش تجاری سازی محصولات صنایع دریایی با هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط، انجمن های علمی و تخصصی، بهره برداران، تولیدکنندگان و ... در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲ توسط وزارت صمت برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حمایت از محصولات تولید داخل و با توجه به ابلاغ اخیر سیاست های کلی توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری، اداره کل صنایع ریلی و دریایی این وزارت با پذیرش مسئولیت دبیرخانه کمیته های فنی تدوین استاندارد بین المللی متناظر INEC TC 18 با عنوان " تاسیسات الکتریکی کشتی ها و سکوهای ثابت و متحرک فراساحلی" و INEC TC 80 با عنوان " ناوبری دریایی و تجهیزات و سیستم های ارتباطات رادیویی"، اولین جلسه کمیته های فنی با هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و سازمان های ذیربط، انجمن های علمی و تخصصی، بهره برداران، تولیدکنندگان و ... را در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۲ برگزار کرد.

در این جلسه پس از معرفی کلی سازوکار مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی و کمیته های متناظر با IEC در داخل کشور توسط رئیس و دبیر کمیته ملی برق و الکترونیک سازمان ملی استاندارد، دکتر ارجمندی به عنوان سرپرست اداره کل صنایع ریلی و دریایی و رئیس کمیته های فنی مذکور، جهت گیری کلی این جلسات را در راستای سیاست های وزارت صمت به حضار ارائه کرد.

در ادامه  دکتر تقی زاده به عنوان دبیر کمیته های فنی مذکور، به تشریح جزئیات فنی و ساختارهای متناظر این کمیته در سطح بین المللی پرداخت و مشارکت فعال تمامی صاحب نظران، مدعوین و ذینفعان را در این مهم خواستار شد.

اولین جلسه کمیته فنی تدوین استاندارد های بین المللی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی دریایی 

اولین جلسه دبیرخانه کمیته های فنی تدوین استاندارد بین المللی متناظر 18 TC INEC با عنوان «تأسیسات الکتریکی کشتیها و سکوهای ثابت و متحرک فراساحلی» و 80 TC INEC با عنوان «ناوبری دریایی و تجهیزات و سیستم های ارتباطات رادیویی»، صبح دوشنبه 04 دی ۱۴۰2 ،در وزارت صنعت، معدن وتجارت به ریاست دکتر روح اله ارجمندی مدیرکل دفتر صنایع ریلی و دریایی و با حضور نمایندگان ارگان های مرتبط ، انجمن مهندسی دریایی ایران و برخی واحد های دانش بنیان  برگزار گردید.

در ابتدای جلسه خانم شادروانان نماینده سازمان ملی استاندارد به معرفی کلی سازمان IEC  و ساختار  آن پرداختند. سپس آقای دکتر ارجمندی با تاکید بر اهمیت موضوع استانداردسازی در حوزه صنعت تجهیزات دریایی و تجاری سازی محصولات واحد های فعال ، سیاست ها و برنامه های آتی وزارت صمت در این زمینه را بیان کرد و ضمن ترغیب ذینفعان به مشارکت ، اعلام کرد جلسات این کمیته ها با حضور اندیشمندان دو بار در ماه برگزار خواهد شد. در خاتمه  دکتر تقی زاده دبیر کمیته های به شرح کلی وظایف، اهداف و دامنه موضوعات مرتبط پرداخت.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.