| کد خبر: 186732 |

◄ واکنش‌ها به توقیف یک کشتی متعلق به IRISL در لیبی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در مورد یک کشتی اختلاف‌هایی با دولت لیبی وجود دارد که در حال مذاکره و حل‌وفصل آن هستیم.

تین نیوز

پس از آنکه رسانه‌های خارجی از توقیف یک کشتی ایرانی با نام «شهرکرد» در سواحل لیبی به دلیل آنچه «مشکلات مربوط به تحریم دریایی ایران» نامیده شده، خبر دادند؛ مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «در مورد این کشتی اختلاف‌هایی با دولت لیبی وجود دارد که در حال مذاکره و حل‌وفصل آن هستیم.»

به گزارش تین‌نیوز، وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های خارجی از جمله آناتولی، وب سایت روزنامه «الشرق الاوسط» و «آبزرور» چاپ لندن، در گزارش‌هایی که از توقیف این کشتی منتشر کرده‌اند؛ دلیل این اقدام وزارت کشور لیبی را «تحریم‌ها علیه بخش دریایی ایران» عنوان کرده‌اند.

به گفته وزارت کشور لیبی، این کشتی با نام «شهرکرد» و به شماره ثبت 9270684 تحت مدیریت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی موسوم به IRISL بوده و در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد. آن‌گونه که «الشرق الاوسط» نوشته «این کشتی حامل 144 کانتینر بوده و توسط دولت مستقر در طرابلس و در بندر مصراته توقیف شده است.»

به گفته مقامات آمریکایی، کشتی «شهرکرد» از ماه نوامبر 2018 در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. «شهرکرد» بیستم آوریل از بندر «بورگاس» واقع در بلغارستان به مقصد »مصراته» حرکت کرده است.  حالا وزارت کشور لیبی اعلام کرده که تا زمان اتمام تحقیقات در این باره، این کشتی تحت توقیف دولت مرکزی طرابلس باقی می‌ماند. 

اما محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توضیح این موضوع به تسنیم گفته است؛ در مورد یک کشتی اختلاف‌هایی با دولت لیبی وجود دارد که در حال مذاکره و حل‌وفصل آن هستیم اما آن کشتی توقیف نشده است.

وی تأکید کرد: این خبر درست نیست و یک خبرگزاری آفریقایی به اشتباه آن را منتشر کرده است. پس از پایان مذاکرات، خبرهای تکمیلی اعلام می‌شود.

هنوز هیچ واکنشی از سوی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی به این خبر منتشر نشده است. هادی حق‌شناس معاون این سازمان در پاسخ به درخواست ما برای توضیح درباره توقیف این کشتی در لیبی تنها به یک جمله بسنده کرد که «اطلاعات من کامل نیست و باید صبر کرد.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.