| کد خبر: 155338 |

آلفالاینر اعلام کرد؛

◄ رشد 6.4 درصدی حمل‌ونقل کانتینری

تین نیوز

بر  اساس تحلیل آلفالاینر، ظرفیت‌های بالادستی کانتینری در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، 7.7 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از seatrade-maritime، آلفالاینر در این تحلیل 75 درصد از 200 بندر کانتینری جهان را مورد بررسی قرار داده است و بر این اساس رشد سه ماهه سوم سال جاری 7.7 درصد بالاتر از رشد 5.8 درصدی و رشد 7.4 درصدی در سه ماهه اول و دوم سال است. در نتیجه تحلیل‌گر آلفالاینر پیش بینی خود را درباره افزایش حجم سالانه کانتینرها از 6 درصد به 6.4 درصد افزایش داده است.  

در این بین منطقه آمریکای لاتین با رشد 10 درصدی بالاترین میزان رشد را به خود اختصاص داده است. این افزایش رشد پیش‌بینی شده برای منطقه آمریکای لاتین به دلیل به روزرسانی سرویس‌ها در تجارت این منطقه است.

گزارش هفتگی آلفاینر نوشته است: بهبود قابل توجه حجم تبادلات کانتینری در آمریکای لاتین ممکن است در ما‌ های آتی منجر به بهبود خدمات آمریکا و آسیا منجر شود.

بنادر چین و هنگ‌کنگ نیز رشد 9.3 درصدی را در سه ماهه سوم سال شاهد بودند. در این زمینه نیز  Ningbo با 13.3٪ افزایش و رسیدن به  6.38 میلیون TEU و گوانگژو نیز دبا 11.9 درصد رشد و رسیدن به 5.2میلیون TEU پیشگام این رشد بوده‌اند.

بندر مالزی نیز که در رتبه 12 جهان قرار دارد، از طریق بازسازی اتحاد‌ها تحت تاثیر این رشد قرار گرفته است.

با این حال، در حالی که حجم ظرف‌های جهانی نشان داده رشد خوب خطوط کشتیرانی است، این صنعت اما همچنان با ظرفیت بیش‌ از حد روبروست.

آلفالاینر اشاره کرد: با وجود نرخ رشد حجم بالا ثبت شده در سه ماهه سوم، حامل‌ها تا حد زیادی موفق به بهبود شرایط تقاضای نشده‌اند.

رشد مجموع ظرفیت موثر، رشد تقاضا را از دست داده و در پایان ماه سپتامبر امسال به میزان 8.1 درصد افزایش یافته است. این امر به دلیل اثرات ترکیبی تحویل کشتی و کاهش ناوگان بیکار است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.