| کد خبر: 147724 |

پهلوگیری کشتی‎ها در بنادر قطر 2 برابر شد

پس از قطع روابط دیپلماتیک قطر با کشورهای همسایه اش، تعداد کشتی‎های پهلوگرفته در بنادر این کشور بیش از 2برابر افزایش یافت.

تین نیوز

پس از قطع روابط دیپلماتیک قطر با کشورهای همسایه اش، تعداد کشتی‎های پهلوگرفته در بنادر این کشور بیش از 2برابر افزایش یافته و از 29 فروند کشتی در ماه ژوئن 2017 به 69 فروند در ماه آگوست رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، در ماه ژوئن امسال تمامی مسیرهای زمینی، هوایی، و دریایی قطر با همسایگانش بسته شد. این تحریم را کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر بر قطر اعمال کردند.

بر اساس این تحریم تمامی کشتی های تحت پرچم قطر که مقصد نهایی آنها قطر بوده باشد و یا از قطر به بنادر این کشورها عزیمت کنند، از ورود به آبهای این کشورها منع شدند.

در نتیجه قطر مجبور شد تا تمام تلاش خود را به کار ببندد تا با راه اندازی مسیرهای جدید دریایی، از تحریم خصمانه همسایگانش برهد. در تازه ترین اقدام، یک مسیر ویژه از شانگهای به بندر حمد توسط خطوط کشتیرانی Yang Ming در هفته گذشته آغاز به کار کرد. در این مسیر یک کشتی با ظرفیت 6 هزار کانتینر فعالیت می کند که توان حمل 400 کانتینری یخچال دار را دارد.

علاوه بر این، مسیر دیگری نیز توسط کشتیرانی MSC با 4 کشتی و در دریای مدیترانه افتتاح شد. این مسیر از ترکیه آغاز می شود و پس از عبور از یونان و عمان به قطر می رسد و در مسیر برگشت حتی به هند نیز می رود.

به نظر می رسد که تحریم ها بر تعداد کشتی‎های پهلوگرفته شده بر عربستان نیز تاثیر گذاشته است. این کشور در فاصله ماه های مارس تا جولای شاهد تعداد ثابت پهلوگیری ها، نزدیک به 270 فروند کشتی بود، اما در ماه آگوست 313 فروند کشتی در بنادر عربستان پهلو گرفتند.

امارات نیز روند مشابهی را تجربه کرده است. در حالیکه تعداد کشتی های ورودی به بنادر عربستان در ماه ژوئن 2017 کاهش یافت و به 752 فروند رسید، این تعداد در ماه آگوست تا 795 فروند کشتی افزایش یافت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.