| کد خبر: 144005 |

مرسک از حوزه انرژی خارج می‎شود

شرکت کشتیرانی مرسک بعد از فروش مرسک اویل قصد دارد 3شرکت زیرمجموعه خود با نام Maersk Tankers ، Maersk Drilling وMaersk Supply Service را نیز واگذار کند.

تین نیوز

کارشناسان و تحلیلگران صنعت نفت و دریانوردی پس از فروش شرکت Maeersk Oil به شرکت توتال فرانسه، آغاز به گمانه‎زنی کرده اند که 3شرکت نفتی دیگر مرسک دانمارک با چه سرعت و قیمتی واگذار خواهند شد.

به گزارش گروه بین‎الملل مارین تایمز؛ تحلیلگران برآورد می کنند که فروش 3 شرکت دیگر باقی‎مانده گروه مرسک دانمارک در حوزه انرژی می‎تواند نزدیک به 7.5 میلیارد دلار برای این شرکت به همراه داشته باشد.

با وجود این، تحلیلگران بر این باورند که فروش شرکت Maersk Tankers با توجه به شرایط کنونی بازار کشتی‎های نفتکش به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

این شرکت دانمارکی موفق شد شرکت نفت و گاز خود را با سرعتی بیش از حد انتظار به فروش برساند و اکنون در پی آن است که بخش‎های دیگر مرتبط یعنی حفاری، شناورهای تامینی، و نفتکش خود را نیز واگذار کند.

دیوید کرستن، تحلیلگر موسسه Jefferies لندن اظهار کرد که ارزش شرکت Maersk Drillingدر حدود 4.7 میلیارد دلار است. وی همچنین ارزش Maersk Tankers را 1.3 میلیارد دلار و ارزش Maersk Supply Service را نیز 1.4 میلیارد دلار تخمین زده است.

کلاوس همینگسن، مدیر اجرایی Maersk Oil پس از انجام توافق فروش با توتال اعلام کرد که فروش این شرکت یک تصمیم مستقل بوده است و به معنی تعیین سیاستی برای واگذاری سایر شرکت‎ها نیست.

نیکولای دیویک، تحلیلگر DNB Markets، معتقد است فروش شرکت نفتکش مرسک می‎تواند کمی طولانی‎تر شود چراکه هم اکنون ارزش کشتی‎های نفتکش به کمترین سطح خود رسیده است.

وی همچنین افزود که با در نظر گرفتن گستره فعالیت‎های Maersk Tankers جذب ناوگان آن برای شرکت‎های رقیب سخت‎تر می‎شود، شاید ادغام یا ثبت مستقل این شرکت گزینه بهتری باشد.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.