| کد خبر: 141667 |

خط کانتینری کره کانتینربرهای آسیا ـ آمریکا را توسعه می دهد

خط کانتینری HMM از افزودن شناورهای کانتینربر در مسیر آسیا-کرانۀ غربی آمریکا خبر داد.

تین نیوز

خط کانتینری HMM از افزودن شناورهای کانتینربر در مسیر آسیا-کرانۀ غربی آمریکا خبر داد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از آژانس خبری Yonhap کرۀ جنوبی، بزرگترین خط کانتینری کرۀ جنوبی موسوم به HMM قصد دارد به موجب برآوردن نیاز مشتریان تعداد شناورهای کانتینری فعال در مسیر آسیا- کرانۀ غربی آمریکا (USWC) را افزایش دهد.
 
بر اساس این گزارش، HMM پیش بینی کرده است که تعداد شناورهای کانتینری در مسیرهای پرترافیک آسیا-USWC کم است و پاسخگوی نیاز مشتریان آمریکایی از محصولات چین و آسیای جنوب شرقی نیست. 
 
این خط کانتینری که در حال حاضر 110 فروند شناور را در ناوگان خود جای داده است، با شرکای ائتلافی خود، خط مرسک دانمارک و شرکت کشتیرانی مرسک سوئیس، مبنی بر اضافه کردن شناورهای کانتینری در مسیر مذکور مشورت می کند. 
 
در همین راستا، گزارش دیگری منتشر شده است که نشان می دهد حجم جابه جایی بار در ماه ژوئن سال جاری میلادی و از سوی خط کانتینری HMM در مسیر آسیا-USWC با رشد 77 درصدی همراه بوده است.
 
آمار منتشر شده از سوی پایگاه داده PIERS نیز حاکی از آن است که مدیریت بار در مسیر مذکور و در شش ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش همراه بوده و از هفت هزار و 953 TEU/WK در مدت مشابه سال گذشته به 14 هزار و 055 TEU/WK رسیده است. افزون بر آن، این خط کانتینری بر حسب سهم در بازار در سال جاری میلادی جایگاه چهارم را از آن خود کرده است. این درحالی است که در سال گذشتۀ میلادی در رتبۀ 12 جهان قرار داشت.
 
از سوی دیگر، مدیریت بار در تمامی مسیرهایی که از آسیا به آمریکا ختم می شود و تحت نظر خط کانتینری HMM کره است، 49 درصد در نیمۀ نخست سال جاری میلادی افزایش یافت و از 11 هزار و 626 TEU/WK به 17 هزار و 291 TEU/WK رسید.
 
این گزارش ادامه داد: سهم بازارِ کرانۀ غربی آمریکا برای خط HMM از 3.4 درصد شش ماه نخست سال 2016 میلادی به 7.4 درصد در سال جاری میلادی رسیده است. همچنین، سهم بازار تمامی مبداها به سمت آمریکا از دو
درصد نیمۀ نخست سال گذشته پیشی گرفت و با رشد 5.8 درصدی همراه شد.
 
شایان ذکر است، 80 درصد فروش خط کانتینری HMM کرۀ جنوبی از تجارت شناورهای کانتینربر حاصل می آید و 20 درصد دیگر بر عهدۀ عملیات شناورهای فله بر است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.