| کد خبر: 139153 |

حملات دزدان دریایی آسیا کم شد

تعداد حملات دزدان دریایی در آبهای آسیا در نیمه نخست سال 2017 میلادی کاهش یافت.

تین نیوز

تعداد حملات دزدی دریایی در آبهای آسیا در نیمه نخست سال 2017 میلادی با کاهش همراه شد و به 36 حمله  در این مدت رسید.

 به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز، مرکز اشتراک اطلاعات ReCAAP با اعلام این خبر افزود که این رقم نسبت به مدت مشابه 4 سال گذشته بی سابقه بوده است. ماسافومی کوروکی، مدیر اجرایی ReCAAP  ابراز امیدواری کرد که تعداد دزدی های دریایی در آبهای آسیا در سال 2017 به کمترین سطح خود در تاریخ برسد.

تعداد دزدی های دریایی پس از آنکه در سال 2015 میلادی به 203 مورد رسید که اوج این فعالیت ها را نشان می داد، به طور پیوسته شروع به کاهش کرد.

کوروکی اظهار کرد که دلیل کاهش این فعالیت‎ها افزایش تلاش دولت های محلی برای بالا بردن امنیت در بنادر و آبهای سرزمینی، به ویژه در هند بوده است.

بر اساس دسته بندی ReCAAP، دزدی دریایی به حمله به کشتی ها در طول مسیر خود گفته می شود. به این ترتیب در 13 مورد از 36 حادثه ای که در سال جاری رخ داده است دزدی دریای به وقوع پیوسته است. سرقت از کشتی ها در هنگام توقف در بنادر در این مدت 23 مورد بوده است. بیشترین تعداد سرقت از کشتی ها در اندونزی، فیلیپین، و بنگلادش اتفاق افتاده است.

کوروکی نگرانی خود را از افزایش حملات به کشتی ها در دریای سولو و دریای سلب در فیلیپین اعلام کرد. گروه تروریستی ابوصیاف در این منطقه اقدام به گروگانگیری و باج گیری می‎کند. این  گروه تروریستی هم اکنون 16 دریانورد را به اسارت گرفته اند.

ReCAAP به همه کشتی ها توصیه کرده است که از این منطقه دوری کنند، و در صورت لزوم عبور و سفر از این آبها اقدام های امنیتی بر روی کشتی را در همه زمان ها افزایش دهند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.