| کد خبر: 137426 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛

◄ افزایش 22 درصدی سهم ریل در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی رخ داد،جهشی بزرگ بود که بندر شهیدرجایی را به روزهای اوجش نزدیک کرده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی رخ داد،جهشی بزرگ بود که بندر شهیدرجایی را به روزهای اوجش نزدیک کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، الله‌مراد عفیفی‌پور در گفتگو با این شبکه خبری درباره وضعیت فاز 3 بندر شهید رجایی گفت: خبرهای خوبی در راه است و ظرف مدت کوتاهی نحوه ساخت آن مشخص خواهد شد.

او همچنین از آغاز یک پروژه بزرگ در این بندر خبر داد و افزود: پروژه بزرگی در بندر شهید رجایی آغاز شده است  که با اتمام آن سه اسکله نفتی به ظرفیت 100 هزار تن خواهیم داشت.

عفیفی‌پور با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بندر گفت: سازمان بنادر حدود 160 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و انتظار داریم با اجرای آن تا 34 میلیون تن به توان تخلیه و بارگیری بندر افزوده شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تاکید کرد: این پروژه پشتیبانی مناسبی برای پالایشگاه‌های کشور و به ویژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهد بود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این اسکله‌ها این است که از کشتی‌های با ظرفیت 500 هزار تن تا 100 هزار تن می‌توانند در آن پهلوگیری کرده و خدمات بانکرینگ، تخلیه و بارگیری محصولات نفتی و پتروشیمی دریافت کنند.

عفیفی‌پور با بیان اینکه این بندر در پسابرجام یک جهش را تجربه کرده است، تصریح کرد: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی  رخ داد، یک جهش بزرگ بود. البته هنوز با دوران اوج بندر در قبل از تحریم‌ها فاصله است اما  این بندر به دنبال دستیابی دوباره به آن رکوردها است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه بندر شهیدرجایی پیش از تحریم‌ها رکورد سه میلیون TEU کانتینر را ثبت کرده بود گفت: خوشبختانه این رقم در سال 95 به دو و نیم میلیون تن رسید. در سه ماه گذشته نیز علمیات کانتینری نیز به طور میانگین تا 40 درصد با رشد روبه رو بوده است. این رشد نشانگر تحرکی است که در بندردر سال‌های اخیر و پس از برجام ایجاد شده است .

عفیفی پور علاوه بر این خرید و آغاز نصب تجهیزات تازه خبر داد و تاکید کرد: بخش اول تجهیزاتی که خریداری شده بود در حال سرهم شدن است. این تجهیزات از نوع گنتری کرین و ترنستینر هستند که از توسط شرکت‌های خارجی و داخلی ساخته شده‌اند و انتظار داریم تا پایان سال جاری بخشی از آنها وارد مدار عملیاتی شوند که این امر سبب رشد ظرفیت بندر خواهد شد.

او همچنین از افزایش عملکرد رد بخش ریلی بندر شهیدرجایی خبرداد و گفت: در بندر شهید رجایی با در اختیار داشتن 50 کیلومتر ریل و دو شانتینگ یارد با ظرفیت 700 هزار TEU در پایان سال 95 سهم تخلیه و بارگیری از هفت درصد به 22 درصد ارتقا پیدا کرده است به این دلیل و برای افزایش ظرفیت، نوسازی این بخش‌ها  نیزدر دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.