| کد خبر: 135242 |

ترمینال کانتینری بندر بوشهر نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه بندر بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است که ترمینال کانتینری این بندر اواخر نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مجتمع بندری نگین بوشهر به عنوان پسکرانه بندر بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است که ترمینال کانتینری این بندر اواخر نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مسعود قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با بیان اینکه استان بوشهر  بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس طولانی‌ترین مرز دریایی با این آبراه استراتژیک و بین‌المللی دارد.

 

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای 11 بندر با تجهیزات است خاطر نشان کرد: بندر 11 گانه استان بوشهر ظرفیت سالانه 9 میلیون تن  دارد که 7 میلیون تن آن مربوط به بندر بوشهر است.

 

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای مجتمع بندری نگین در بندر بوشهر خبرداد و تصریح کرد:  پروژه‌های مهم ترمینال کانتینری، پایانه چند منظوره و ترمینال صادراتی فله مایع در مجتمع بندری نگین طراحی شده که روند اجرایی مطلوبی دارد.

 

قاسمیان مساحت بندر بوشهر را 55 هکتار دانست و افزود: با توجه به محدود بودن فضای بندر بوشهر مجتمع بندری نگین بوشهر در مساحت 470 هکتار طراحی شد که 200 هکتار آن اجرایی شده است.

 

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 2 برابرمی‌شود گفت: با تکمیل پروژه‌های بندری در مجتمع نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از 7 میلیون تن در سال به 15 میلیون تن افزایش می‌یابد.

 

 معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به روند اجرایی ترمینال کانتینری بیان کرد: این ترمینال که در مجتمع بندری نگین مستقر است از پیشرفت 46 درصد برخوردار است و تا اواخر نیمه نخست امسال به بهره برداری می‌‌رسد.

 

قاسیمان افزود: ترمینال کانتینری جزیره نگین بوشهر در زمینی به مساحت 15 هکتار اجرایی شده که اسکله‌ای به طول 300 متر ساخته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.