| کد خبر: 262847 |

راه اندازی بازارچه مرزی جدید در سه بندر خوزستان

پیگیری ها برای دریافت مجوز راه اندازی سه بازارچه ها در خوزستان توسط نهاد ریاست جمهوری در حال انجام است.

تین نیوز

استاندار خوزستان گفت: سه بازارچه مرزی در مناطق آبادان، شادگان و هندیجان راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ماما، علی اکبر حسینی محراب افزود: پیگیری ها برای دریافت مجوز راه اندازی این بازارچه ها توسط نهاد ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی هدف از راه اندازی این بازارچه های مرزی را رونق اقتصادی و تجاری در این شهرهای بندری بیان کرد و افزود: امکان صادرات و واردات کالا از این بازارچه ها وجود دارد.

خبرهای مهم روز را بخوانید:

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه راه اندازی این بازارچه های مرزی سبب ایجاد اشتغال جوانان جویای کار نیز خواهد شد افزود: موقعیت ممتاز این شهرهای بندری و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس یک فرصت طلایی برای رونق اقتصادی است.

حسینی محراب با بیان اینکه هنوز از ظرفیت های بندری شهرهای ساحلی خوزستان استفاده موثری نشده است افزود: مناطق ساحلی خوزستان باید به کانون های مهم اقتصادی استان تبدیل شوند.

وی گفت: خوشبختانه هم اکنون بازارچه مرزی بندر اروندکنار وجود دارد که از سال ۱۳۹۴ غیر فعال شده بود، اما از سال ۱۴۰۰ با پیگیری های انجام شده فعالیت خود را از سر گرفت و عمده محصولات صادراتی از این بازارچه ماهی و آبزیان است.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی بازارچه های جدید مرزی در مناطق ساحلی خوزستان، امکان جذب سرمایه گذاری های جدید فراهم شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امید 1 1

    بازارچه مرزی در منطقه شطیط آبادان بهترین موقعیت برای پیشرفت منطقه ست

  • ناشناس 3 0

    پس خرمشهر چی ؟ از غرب بابصره واز دریا با کویت و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ارتباط دارد ، چرا بازارچه نداره ! به برکت نماینده فعال ما شهر انشالله همان‌طور باقی می ماند.

  • حسن 1 0

    جناب استاندار محترم جونبوجوش وپر تلاش فقط برای رضایت خداوند متعال خوزستان همین تور که دلسوز مردم خوزستان هستید از شما وهزاران آدم بیچاره وبیکار درخرمشهر وسالیان سال است که با همین منوال زندگی سخت را میگزرانیم روابط ایران وعراق که چند سالی است که منجرفقط برای مردم عراق میسروخوب وبا اطمینان وبا احترام خاص ازسوی نیروهای میزبانی ومردم خرمشهر مورد استقبال قرا میگرفتن وهر چقدر اجناس خریداری شده میتوانند وبا احترام مسعولین مرز بدرقشان می‌کنند این چند ماهی است که مردم خرمشهر برای امرارمعاش از طرف عراق بار مسافری که به نفع اقتصاد آنها می‌شود بلعکس مارا تحقیر وبا ما بدرفتاری وحتی با زبان وحرفهایی که نمی‌توانم بگویم واجناس مردم را با ماشینهای گشتهایشان جمع آوری وباخود می‌برند وسرمایه که نا چیزی که با آن نون زنو بچهایشان را می‌گذرانند از دست میدهند بوالله عده‌ایی را دیدم می‌گویند ۳روز که مارا پشت درب مرز نگه داشتن ونه مغازها اجناس مارا پس می‌گیرند ونه اجازه ترددبه ما نمی‌دهند استاندار محترم شما نماینده تام الاختیار دولت دراستان هستید خواهشن وسریع وارد این موضوع شوید چون معیشت مردم خرمشهر در خطر میباشد . ای کاش شما اجازه ملاقات فقط ۵دقیقه دست بوس شما شوم وچیزهایی که هنوز وقتش نیست در این نوشته مجازی بگویم چیزاهیی است که حضوری باید بگم که اشکت سرازیر شود./b>

    • محمد حبیبی سربندری 0 0

      عرض ادب و احترام
      خداوکیلی یعنی هیچکدوم از این آقایون نمی‌دونن چه بر سر خوزستان و بنادرش اوردن؟
      این مجوز بازارچه مرزی مثه قاقالی میمونه که ی بچه رو ساکت کنند ، آقایان پاسخ بدن که در دو سه سال گذشته که مگاپروژه بندر فاو مجهز به یکصد پورت اسکله و موج شکن عظیم ۲۵ متری که ثبت گینس گشت و ایضا بندر ام‌القصر مجهز به شانزده اسکله رو عراق استارت زد ، چرا آقایان سکوت اختیار کردن؟ مگر جز بمعنای مرگ تدریجی بنادر خوزستان و به نوعی تضعیف امنیت ملی ست؟ که این مگاپروژه دیگر منافع ملی و استراتژیک ما را نیز مورد هدف قرار داد از جمله یکی از مهمترین مولفه های بازدارنده امنیت ملی که همانا کریدور جنوب-شمال باشه رو هم براحتی با توافقاتی که بین السودانی و اردوغان شد و جذب سرمایه گذاران شرقی از آن خود کردند درحالیکه اگر مسیولان مملکتی کریدور شمال-جنوب را اکتیو میکردند ایران محل گذر کالای شرق جهان به غرب جهان میشد و این بزرگترین بازدارندگی را برایمان ایجاد میکرد به گونه ای که هر کشوری قصد کوچکترین تعرضی به خاک ایران را می‌داشت پیش از ما کشورهای شرق و غرب جهان که منافع اقتصادی شأن به امنیت ایران که محل ترانزیت اقتصادشان است ورود میکردن بی آنکه ما بزحمت بیفتیم حالا مقایسه این بازدارندگی با بازدارندگی کلاهک هسته ای بماند.

      سپاس

  • قایایا 0 0

    هر روز یا ته لنجی رو تحریم میکنن یا لنج های باری رو نمیزارن خروج کنن به چهار قلم اجناس،خریداری شده مردم گیر میدن ...ورود ماشین های،خارجی رو ممنونم کردن ..فقط،انحصار و رانت