| کد خبر: 270324 |

توصیه‌ های اورژانسی برای موج بازگشت سفرهای نوروزی

توصیه می شود مسافران سفر خود را به روز ۱۴ فروردین‌ و بعد از آن موکول کنند.

تین نیوز

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با توصیه به رعایت ایمنی توسط رانندگان در موج بازگشت سفرهای نوروزی، گفت: توصیه می شود مسافران سفر خود را به روز ۱۴ فروردین و بعد از آن موکول کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عارف شرهانی با بیان اینکه کلیه واحدها و یگان های اورژانس تا ۱۵ فروردین ماه در آماده باش هستند، اظهار کرد: همزمان با موج برگشت سفرهای نوروزی، به رانندگان توصیه می کنیم از سبقت غیر مجاز خوددای کنند و هر جا احساس خواب آلودگی به آن ها دست داد به نزدیکترین پایگاه های سلامت، پایگاه های پلیس یا پایگاه های فوریت های پزشکی مراجعه و در آنجا مقداری استراحت کنند و صبح به سفر ادامه بدهند.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است. رانندگان اگر خسته شدند نیز رانندگی را به نوجوانانی که گواهینامه ندارند واگذار نکنند، حتی اگر به رانندگی وارد باشند. در آماری که از تصادفات گرفته ایم، مشخص شده است بسیاری از پدران هنگام خستگی، رانندگی را به نوجوانی که دوست دارد رانندگی کند و گاز بدهد سپرده اند و این مساله  موجب بروز حوادث شده است بنابراین خودرو نباید به نوجوانان و افرادی که به رانندگی وارد نیستند داده شود.

شرهانی گفت: در روز ۱۳ فروردین حجم سفرها زیاد است بنابراین توصیه می شود مسافران سفر خود را به روز ۱۴ فروردین و بعد از آن موکول کنند و اگر مجبور هستند که ۱۳ فروردین به شهر خود برگردند، شهر به شهر استراحت کنند و بگذارند ترافیک جاده کمتر شود.

وی با اشاره به محورهایی که بیشترین حوادث و تلفات را در تعطیلات داشته اند، بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز در محور ایذه، محور مسجدسلیمان و محور شوش به اهواز تصادفات و تلفات زیادی رخ داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.