| کد خبر: 254949 |

کاهش پروازها در فرودگاه مشهد در اسفند ۱۴۰۱

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد از کاهش نسبی پروازها و تردد مسافران فرودگاه مشهد در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به وضعیت مشابه آن در اسفند ۱۴۰۰ خبر داد.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز، حسن جعفری در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان جابه جایی مسافران فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته ۳۹۲۲ پرواز در فرودگاه مشهد انجام شده که نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: همچنین ۵۲۶ هزار و ۳۴۰ مسافر در فرودگاه بین المللی مشهد در این ماه جابه جا شده که نسبت به اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در خصوص میزان پروازها و جابه جایی مسافران داخلی در اسفند ماه ۱۴۰۱ نیز خاطرنشان کرد: ۳۰۸۵ پرواز داخلی در اسفند ماه نشست و برخاست داشته که این رقم نسبت به اسفند ۱۴۰۰ حدود ۳ درصد کاهش است، همچنین با جابجایی ۴۲۵ هزار مسافر در این ماه کاهش ۳ درصدی تردد مسافران داخلی را نسبت به اسفند ماه سال ۱۴۰۰ شاهد هستیم.

جعفری در رابطه با میزان پروازها و جابه جایی گردشگران خارجی عنوان کرد: در مجموع ۸۳۷ پرواز خارجی در اسفند ماه نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال ۱۴۰۰ درصد افزایش ۱۱ درصدی را نشان می دهد. همچنین با جابه جایی حدود ۱۰۰ هزار گردشگر در فرودگاه مشهد، کاهش ۴ درصدی جابه جایی گردشگران خارجی در این فرودگاه نسبت به اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

وی در خصوص میزان تغییرات پروازها و جابه جایی تمام مسافران در فرودگاه مشهد نسبت به بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در مجموع نشست و برخاست های پروازهای فرودگاه مشهد در اسفند ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل آن، بهمن ماه ۴ درصد افزایش و جابه جایی تمام مسافران نیز ۳ درصد افزایش داشته است.

جعفری ادامه داد: نشست و برخاست های پروازهای داخلی در اسفند ماه نسبت به ماه قبل آن ۶ درصد افزایش، جابه جایی مسافران داخلی ۶ درصد افزایش، نشست و برخاست پروازهای خارجی ۳ درصد کاهش و جابه جایی گردشگران خارجی نیز ۴ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۵۴۲ پرواز داخلی انجام شده در اسفند ماه ۱۴۰۱ به ۲۸ مسیر داخلی که توسط ۲۰ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد به تهران با ۷۰۵ پرواز و جابجایی بیش از ۹۵ هزار مسافر بوده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد یادآور شد: از ۴۱۸ پرواز خارجی انجام شده در اسفند ماه سال گذشته به ۱۵ مسیر خارجی که توسط ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت هواپیمایی خارجی انجام شده، بیشترین پرواز مربوط به مسیر مشهد به نجف با ۱۴۳ پرواز و جابجایی بیش از ۱۸ هزار مسافر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.