| کد خبر: 149544 |

خدمات دهی 50 مرکز معاینه فنی خودرو در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: 50 مرکز معاینه فنی خودرو با 65 خط فعال هم اکنون در سطح استان خدمات دهی می کنند.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: 50 مرکز معاینه فنی خودرو با 65 خط فعال هم اکنون در سطح استان خدمات دهی می کنند.

مهدی سالیانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 10 مرکز با 10 خط فعال مربوط به خودروهای سنگین است که چهار مرکز آن در مشهد و 6 مرکز نیز در شهرستان های سبزوار، گناباد، نیشابور و تربت حیدریه فعالیت می کنند.

در استان خراسان رضوی افزون بر 35 هزار دستگاه کامیون و اتوبوس در ناوگان رسمی حمل و نقل بار و مسافر فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: 40 مرکز دیگر هم با 55 خط فعال ویژه معاینه فنی خودروهای سبک است.

سالیانی توضیح داد: با توجه به ضرورت کاهش آلودگی هوا و اجرای طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از اول مهرماه در محدوده اجرای طرح ترافیک در مشهد، از شهریورماه مراکز معاینه فنی با ظرفیت کامل فعال شدند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش حجم مراجعات و تشکیل خطوط و تجمع در مقابل این مراکز، برنامه ریزی شده شمار این مراکز افزایش یابد.

وی افزود: هم اکنون تعداد خطوط معاینه فنی خودروهای سبک در مشهد به پنج مورد با 16 خط فعال رسیده است.

وی اظهار کرد: در کل شهرستان های استان هم 35 مرکز با 39 خط فعال در این راستا خدمات دهی می کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای انجام بخشی از آزمون های مربوط به خودروهای گازسوز نیز مراکز تست هیدرو استاتیک فعال شده اند، گفت: این مراکز که ویژه خودروهای گازسوز و دارای سیلندرهای فولادی بدون درز هستند در مشهد چهار مورد و در شهرستان ها 6 مورد است.

وی اظهار کرد: باتوجه به حجم مراجعه ها، برنامه ریزی شده این تعداد نیز 11 مورد دیگر افزایش یابد که از این تعداد 5 مرکز به مشهد و 6 مرکز هم در سایر شهرستان های استان ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه همه خودروهای گازسوز باید این تست را انجام دهند، گفت: در این میان خودروهایی که به صورت غیرمجاز گازسوز شده اند برای گذراندن این آزمون مشکل دارند که منتظر تصمیم کشوری در این رابطه هستیم .

سالیانی گفت: در واقع سامانه پلاک خوان مراکز معاینه فنی به شبکه نظارتی نیروی انتظامی متصل است و در واقع اطلاعات خودروهایی که غیرمجاز گازسوز شده اند در این 2 سامانه مغایرت دارد.

وی اظهار کرد: خودرو ثبت شده در سامانه ناجا و نیز اطلاعات مندرج در کارت خودرو برای این دسته از ماشین ها، بنزین سوز است اما خودرو گازسوز است که در عمل مغایر با اطلاعات اولیه است و این امکان دریافت معاینه فنی را نمی دهد.

وی عنوان کرد: در این راستا در کشور تلاش بر آن است این مشکل به نوعی حل شود.

هم اکنون در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت تردد می کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.