| کد خبر: 83437 |

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان:

توجه ویژه به عوامل کاهش حوادثجاده ای در مسیر تهران - مشهد ضروری است

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان با اشاره به واقع شدن 600 کیلومتر مسیر تهران - مشهد در این استان گفت : این مسیر یکی از پرحادثه ترین راههای کشور است که باید به عوامل کاهش حوادث جاده ای در این بزرگراه توجه ویژه شود.

داود فهند‍ سعدی روز دوشنبه افزود : متوسط سرعت رانندگان در این جاده به بیش از 91 کیلومتر در ساعت می رسد که این موضوع یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات جاده ای است.
وی متوسط سرعت در راههای استان سمنان را 85 کیلومتر در ساعت اعلام و اضافه کرد : بیشتر تصادفات، در مناطقی رخ داده است که متوسط سرعت رانندگان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت : جاده سرخه- آرادان و برعکس، قوشه - دامغان، دامغان- چشمه علی و برعکس ، دهملا - دامغان، میامی - کاهک و برعکس از جمله راههای دارای بیشترین تصادفات جاده ای هستند که رعایت سرعت مطمئنه در این مسیرها الزامی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان با اشاره به میزان عبور و مرور در جاده های این استان در تعطیلات نوروزی 95 گفت: امسال سفر شهروندان توسط ناوگان عمومی 19 درصد کاهش یافته است.

براساس آمار نیروی انتظامی استان سمنان در تعطیلات نوروزی امسال، میزان تلفات سوانح جاده ای مسیر تهران - مشهد در محدوده این استان ، هفت درصد کاهش و تعداد مجروحان 57 درصد افزایش یافته است.

از ابتدای اجرای طرح پلیس راه و راهور ویژه نوروز از 25 اسفند 94 تا ششم فروردین 96 در راههای استان سمنان به ویژه مسیر اصلی تهران - مشهد، 14 نفر در سوانح رانندگی جان باختند و 299 نفر مجروح شدند که به ترتیب هفت درصد کاهش و 57 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

حدود 600 کیلومتر از مسیر تهران - مشهد از استان سمنان عبور می کند و بر این اساس سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر از این مسیر عبور می کنند.

در زمان اوج سفرها، در جاده های استان سمنان تا حدود هزار و 400 تردد به ثبت رسیده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.