| کد خبر: 165013 |

◄ دلیل 80 درصد تصادف‌ها مشخص شد

عضو کمیسیون عمران مجلس از سهم 80 درصدی خطای انسانی در بروز سوانح رانندگی خبر داد: کیفیت پایین خودروها و کیفیت پایین جاده‌ها از عوامل دیگر در بروز تصادفات است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس از سهم 80 درصدی خطای انسانی در بروز سوانح رانندگی خبر داد: کیفیت پایین خودروها و کیفیت پایین جاده‌ها از عوامل دیگر در بروز تصادفات است.

به گزارش تین‌نیوز، هادی بهادری گفت: کیفیت پایین خودروها، ایمن نبودن راه‌ها و همچنین خطاهای انسانی، سه ضلع  مثلث وقوع سوانح جاده‌ای را تشکیل داده است.

او در ادامه گفت: تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد تلفات در سوانح جاده‌ای به علت خواب‌آلودگی راننده، عدم رعایت سرعت مجاز، توجه به جلو و بی‌احتیاطی‌هایی ازاین‌دست بوده است.

بهادری گفت:  رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و توجه به کیفیت خودروها می‌تواند در کنار ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان به‌عنوان مثلث ایمنی تعداد تلفات جاده‌ای را در کشور کاهش دهد.

او گفت: تعامل دستگاه‌های مسئول در امر آموزش در کنار پلیس راهور و همچنین بهبود وضعیت تولید خودروهای ملی می‌تواند به کاهش سوانح جاده‌ای در کشور کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس هزینه سوانح رانندگی  را متذکر شد و گفت: هرچند در سال‌های اخیر آمار تلفات جاده‌ای از ۲۶ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش‌یافته اما همین تعداد نیز زیاد بوده و باید با اقدامات مناسب بر روند نزولی آن تأکید کنیم.

به گزارش خانه ملت، بهادری با تأکید بر اینکه در برخی کشورها جرایم در نظر گرفته‌شده برای رانندگان گاهی به‌اندازه ارزش خودرو وی است، گفت: درصورتی‌که جرایم سنگین برای تخلفات رانندگی در نظر گرفته شود به‌طور حتم شخص اقدام به تخلف در رانندگی نمی‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.