| کد خبر: 163773 |

◄ کیفیت پایین خودرو‌ها و جاده‌ها از عوامل اصلی تصادفات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس کیفیت جاده‌ها را از مهم‌ترین عوامل سوانح رانندگی برشمرد و گفت: بخشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل کیفیت پایین خودروها و ظرفیت پایین جاده‌ها و البته عدم رعایت قانون از سوی رانندگان است.

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس کیفیت جاده‌ها را از مهم‌ترین عوامل سوانح رانندگی برشمرد و گفت: بخشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل کیفیت پایین خودروها و ظرفیت پایین جاده‌ها  و البته عدم رعایت قانون از سوی رانندگان است.

به گزارش تین‌نیوز، علی رستمیان گفت: پس از تعطیلات نوروزی آمار حوادث رانندگی از مسئولان مربوطه اخذ خواهد شد و قطعاً در خصوص سوانح جاده‌ای پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

او در ادامه به عمر بالای جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت:  برخی جاده‌های کشور حدود 30 سال عمر داشته و گنجایش تردد میزان خودروی فعلی را ندارند.

رستمیان به کیفیت پایین خودروهای داخلی اشاره کرد و  گفت: درکشورهای دیگر هر ده سال یک‌بار خودروهای قدیمی و فرسوده را از رده خارج می‌کنند، اما درکشورما نه‌تنها این اقدام صورت نمی‌گیرد؛ بلکه با فعالیت خودروهای جدید بار تحمیلی به جاده‌ها بیش‌ازحد نرمال افزایش پیدا می‌کند.

او درباره میزان کیفیت و ایمنی خودروهای جدید گفت: خودروهای جدید ازنظر فنی و کیفی دارای حداقل استانداردها هستند که به‌نوبه حد باعث افزایش میزان حوادث رانندگی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس کیفیت جاده‌ها در ادامه به این نکته اشاره کرد که خودروهای نو درجاده‌ها بیشتر دچار حادثه می‌شوند  و گفت: البته مدیران خودروسازی و مسئولان وزارت صنعت و معدن هرساله اعلام می‌کنند که کیفیت خودروها افزایش پیداکرده است.

به گزارش خانه ملت، او عدم بی‌توجهی راننده به قوانین و مقررات را از دیگر عوامل تأثیرگذار بر سوانح رانندگی اعلام کرد و افزود: مطابق با میزان خودروها باید جاده‌ها استانداردسازی شده و به لحاظ فنی، ایمنی جاده‌ها باید ارتقاء پیدا کند، همچنین رسانه‌ها و مطبوعات نیز باید درجهت رعایت بیشتر قوانین و مقررات فرهنگ‌سازی کنند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.