| کد خبر: 136514 |

طوفان ۸۳۱ نفر را در شمال سیستان و بلوچستان راهی بیمارستان کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل عنوان کرد: بر اثر وقوع طوفان در روزهای اخیر در شهرستان های شمال استان ۸۳۱ نفر راهی بیمارستان شدند.

تین نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل عنوان کرد: بر اثر وقوع طوفان در روزهای اخیر در شهرستان های شمال استان ۸۳۱ نفر راهی بیمارستان شدند.

 

علی اکبر نصیری ابراز کرد:  بر اثر وقوع طوفان در روزهای اخیر در شهرستان های شمال استان ۸۳۱ نفر راهی بیمارستان شدند که ۵۷۵ نفر به اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی و ۲۵۶ نفر نیز به مراکز بهداشتی و درمانی روستائی و شهری مراجعه کردند.

 

وی افزود: طی این مدت ۲۱۱ نفر به دلیل بیماری قلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۵ نفر بستری شدند  همچنین ۳۳۸ نفر نیز به دلیل بیماری تنفسی به این مراکز مراجعه کردند که ۳۸ نفر بستری شدند.

 

نصیری خاطر نشان کرد: براثر وقوع طوفان ۵۳ نفر بیمار ترافیکی به مراکز درمانی مراجعه کردند که در این راستا ۳۹ نفر بستری شدند همچنین از ۲۲۹ نفر بیمار چشمی مراجعه کرده اند هم سه نفر بستری شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه ۱۱۵ نفر در سه روز گذشته به دلیل ریزگردها بستری شده اند، تصریح کرد: در روز اول وزش طوفان ۴۱۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که در این راستا ۸۶ نفر بیمار قلبی، ۱۷۳ نفر بیمار تنفسی، ۳۷ نفر بیمار ترافیکی و و ۱۱۷ نفر نیز بیمار چشمی بوده اند که در از این تعداد ۷۰ نفر بستری شده اند.

 

وی تاکید کرد: در روز دوم نیز ۳۰۳ نفر بیمار به مراکز درمانی شهرستان های شمال استان مراجعه کرده اند که ۶۰ نفر بیمار قلبی بوده که در این راستا پنج نفر بستری شده اند همچنین از این تعداد ۱۲۶ نفر بیمار تنفسی بوده اند که ۱۲ نفر از آنان بستری شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: همچنین در روز دوم ۱۵ نفر از این بیماران به دلیل حوادث ترافیکی و ۱۰۲ نفر نیز به دلیل مشکلات چشمی مراجعه کرده اند که از این تعداد هشت نفر بستری شده اند.

 

نصیری در ادامه گفت: در روز سوم وزش طوفان ۱۵۵ نفر به مراکز درمانی شهرستان های سیستان مراجعه کرده اند که در این راستا ۴۱ نفر بیمار قلبی، ۷۴ نفر بیمار تنفسی، پنج نفر بیمار ترافیکی و ۳۵ نفر بیمار چشمی بوده اند که در این راستا ۱۴ نفر بستری شده اند.

 

نصیری با عنوان اینکه بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به ترتیب بیماران تنفسی، قلبی و چشمی هستند، بیان کرد: اورژانس، مراکز درمانی و بیمارستان های منطقه در تمامی ساعات شبانه روز آمادگی کامل خدمات رسانی به بیمارانی که تحت تاثیر ریزگردهای  منطقه قرار گرفته اند می باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید کرد: بیماران و افراد سالخورده در هنگام وزش بادهای شدید تا حد امکان از رفت و آمد در فضای بیرون منزل خودداری و یا با استفاده از ماسک های فیلتر دار از آسیب های بیشتر جلوگیری کنند.

 

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.