| کد خبر: 270002 |

خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در ۱۴۰۳

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفته گذشته اتوبوس برقی به شهر اصفهان آمد و تست آزمایشی آن در حال انجام است؛ در این راستا سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری می شود.

تین نیوز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هفته گذشته اتوبوس برقی به شهر اصفهان آمد و تست آزمایشی آن در حال انجام است؛ در این راستا سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا،  سیدامیر سامع در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: شورا نیز همچون مدیریت شهر که هر روز و مداوم باید پای کار باشند، فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر دارای هفت کمیسیون تخصصی است، افزود: کارها به صورت تخصصی در حوزه شهرسازی و عمران، خدمات شهری، حمل ونقل، فرهنگی و اجتماعی، جوانان و خانواده، آب و اقتصادی و گردشگری در کمیسیون ها بررسی می شود و نتیجه آن به جلسه تلفیق می آید که همه اعضا حضور دارند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در جلسه تلفیق مسائل دقیق و بدون تعارف بررسی می شود و در نهایت به صحن علنی می آید، امروز نیز موضوع جلسه درباره مسائل اصلی شهر، ساختارها و تأکیدات بود.

وی با اشاره به بودجه ۳۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری اصفهان افزود: ۷۰ درصد این بودجه عمرانی است.

سامع با تاکید بر اینکه اولویت در حوزه حمل ونقل، خط دوم قطار شهری است، ادامه داد: این خط از دارک آغاز می شود و تا آتشگاه ادامه دارد و بخشی از این پروژه، سال جاری افتتاح می شود، در این راستا اقدامات مربوط به تونل و ریل گذاری در دست انجام است و با خرید تجهیزات و راه اندازی، بخشی از پروژه از دارک تا میدان قدس فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر سال جاری سعی می کند بر اساس برنامه و بودجه روی اولویت ها تمرکز کند، با اینکه انتظارها برای انجام کار در بخش های مختلف وجود دارد، اما ظرفیت شهر، بودجه و منابع محدود است، زمانی که لیستی از اولویت ها احصا می شود به لیستی با ۵۰ عنوان می رسیم که کار را سخت می کند، اما به طور قطع با تمرکز می توانیم کارها را با سرعت بیشتری جلو ببریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وسایل تفریح در پارک ها برای مردم و نوجوانان به ویژه کودکان بسیار مهم است؛ با اقداماتی که شهرداری از ۱۵ سال پیش آغاز و به این موضوع ورود کرد، هم اکنون فضای ایمن و درست برای بازی کودکان در تمام پارک ها وجود دارد.

سامع اظهار کرد: لازم است سعی شود تا مردم احساس کنند، کسانی به فکر آن ها هستند و برای مسئولان پایین و بالای شهر هیچ تفاوتی ندارد، در این راستا در همه نقاط شهر باید خدمات ارائه شود، هر چند گاهی اختلاف میان مناطق در این موضوع دیده می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهرداری سعی کرده است که هماهنگی، همبستگی و عدالت فضایی و مکانی را در توزیع امکانات رعایت کند، البته گلایه هایی در حوزه حمل ونقل، امکانات و زیرساخت های زیباسازی شهری وجود دارد، در نقطه ای تمرکز کارها بسیار و در نقاطی کمتر است که باید توازن برقرار شود.

سامع با تاکید بر اینکه شهرها پیچیده و بزرگ شدند و بر این اساس نیازهای آن ها نیز وسیع شده است، گفت: اگر از ایده ها، روش ها و فناوری نو استفاده شود، می توانیم سرعت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم، اگر بخواهیم روش های قدیمی را تکرار کنیم، اشتباه کردیم.

وی تصریح کرد: دو سال پیش مصوبه ای را شورا به تصویب رساند که شهرداری را در خریدهای جاری ملزم کرد که درصدی را به فناوری ها نو اختصاص دهد، در این راستا شاخص هایی را هم تعریف کردیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در موضوع انرژی خورشیدی، شهرداری موظف شده است که تا شش سال آینده، کل برق مورد نیاز خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین کند.

سامع با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، شهرداری در نقاط مختلف شهر پنل هایی را به ظرفیت هزار کیلو وات انرژی خورشیدی نصب کرد، گفت: به عنوان دستگاهی که آنچنان مصرف برق ندارد، این هزار کیلو وات، عدد خوبی است و اگر ۴۰ دستگاه استان هر کدام چنین کاری را انجام دهند، می توانیم هر سال ۱۰۰ مگاوات قدرت نصب شده داشته باشیم.

وی با اشاره به استفاده از آب های نامتعارف همچون تصفیه مجدد پساب افزود: شهرداری چند سال است که از روش های تصفیه با ازن به عنوان فناوری نو استفاده کرده است، سال جاری در شهرک علمی و تحقیقاتی اختراعی انجام شد، بر اساس آن راندمان تصفیه با ازن را چند برابر کرد.

سامع افزود: بر این اساس واحدی که ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می برد و در فضای ۱۰ هزار مترمربع ایجاد می شد، با ۳۰ میلیارد تومان در فضای دو هزار مترمربع فراهم شد که از خروجی آب آن استفاده می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به ساخت جاروهای کم عرض برای پیاده روها و نظافت محلات اشاره کرد گفت: پهپادی برای استفاده در ساختمان های بلند خریداری و قراردادی منعقد می شود، تا به جای آتش نشان تا طبقه ۳۰ ساختمان بالا رود و بتوان با دوربین و امکانات اطفا انجام شود.

سامع گفت: هفته گذشته اتوبوس برقی به شهر اصفهان آمد و تست آزمایشی آن در دست انجام است، در این راستا سال جاری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خریداری می شود.

وی تصریح کرد: چندین شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هستند که تولیدات آن ها شاخص های بین المللی را دارد، آن ها از همین نقطه کار را آغاز کردند که شهرداری یا دستگاهی دیگر نمونه ای از کارهای آن ها را خریداری کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: آب نما هوشمند توسط همین شرکت ها طراحی و تولید شده که آب نما هوشمند در باغ فدک در مرحله نصب شدن است، وظیفه ما است که از تفکر پاک و فعال متخصصان و دانشمندان در شهر بهره مند شویم و فضا را برای آن ها باز کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.