| کد خبر: 268415 |

دستاوردهای شاخص اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در دولت سیزدهم

اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همواره بدون اتلاف منابع و با کارایی گسترده در حوزه های راهسازی، مسکن، شهرسازی، املاک و حقوقی کارنامه درخشانی ارائه داده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای شاخص این اداره کل در دولت سیزدهم، گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۱۰ کیلومتر راهسازی در سطح استان اصفهان اجرا، تخصیص پروژه برای بیش از ۳۶ هزار متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان انجام و ۱۱ هزار و ۱۰۰ برگ سند مالکیت تک برگ اراضی دولتی استان اخذ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن در خصوص عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در دولت سیزدهم اظهار کرد: پرسنل خدوم اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همواره بدون اتلاف منابع و با کارایی گسترده در حوزه های راهسازی، مسکن، شهرسازی، املاک و حقوقی کارنامه درخشانی ارائه داده اند.  

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ نیز این اداره کل ضمن اقدام به تشکیل کارگروه های ویژه با تلاش و برنامه ریزی به عملیات اجرایی تمامی پروژه های اولویت دار سرعت بخشید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از اهمیت تردد بالایی برخوردار است، گفت: این استان، با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، رتبه نخست حمل بار و مقام سوم حمل مسافر را در کشور داراست همچنین بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می گذرد، از این رو ساخت و ارتقاء راه های استان در اولویت بوده است.  

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اقدامات موثری در راستای احداث و ارتقاء راههای استان اصفهان انجام شده است، عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۱۰ کیلومتر راهسازی در سطح استان اصفهان اجرا و برای احداث ۲۰۰ کیلومتر راه نیز مطالعات آن بعمل آمده همچنین در حال حاضر با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه خیز، ۱۵۷ کیلومتر از راه های استان اصفهان در قالب پروژه های احداث و بهسازی، تقاطع غیرهمسطح و تونل در دست احداث است.  

قاری قرآن در خصوص اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سایر حوزه های کاری به تخصیص پروژه برای بیش از ۳۶ هزار متقاضی حائز شرایط طرح نهضت ملی مسکن استان و اختصاص افزون بر ۲ هزار قطعه زمین به حائزین شرایط طرح جوانی جمعیت در استان اصفهان اشاره کرد.  

وی افزود: با تلاش های بعمل آمده از سال ۱۴۰۰ تا کنون در مجموع چهار هزار و ۲۸۶ هکتار اراضی، در محدوده و حریم شهرهای استان اصفهان در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن تحصیل شد، که از این میزان ۲۱۸ هکتار اراضی داخل محدوده و چهار هزار و ۶۸ هکتار اراضی داخل حریم را شامل می شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، اخذ ۱۱ هزار و ۱۰۰ برگ سند مالکیت تک برگ اراضی دولتی استان اصفهان و تغییر نمایندگی اراضی ملی واقع در حریم شهرها در راستای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی آن به مساحت بیش از ۴۱ هزار هکتار را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در سال های ۱۴۰۰ تا کنون عنوان کرد.  

وی در خصوص اقدامات به عمل آمده در راستای حفاظت از اراضی ملی و دولتی استان از سال ۱۴۰۰ تا کنون اظهار کرد: اراضی تحت پوشش یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۰۸ شهر واقع شده اند که به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت های این یگان قرار دارد.  

قاری قرآن به کاهش ۵۷ درصدی جرائم حوزه اراضی (جرایم مشهود) در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ با انجام رفع تصرفات فوری توسط یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با تلاش های بعمل آمده در سال های ۱۴۰۰ تا کنون در مجموع ۶۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از طریق رفع تصرف فوری و اجرای احکام قضایی، به بیت المال بازگردانده شده است.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 1 0

    آقای مدیرکل کل این خزعبلات که گفتی واقعیت نداره در روز روشن سری به جاده ها بزنید تا بفهمید وضعیت جاده ها رو ، یک زمانی اصفهان بهترین و با کیفیت ترین راهها رو داشت زمان مدیریت آقای حسن نیا کمتر دروغ بگو