| کد خبر: 267769 |

با حذف پارک حاشیه خیابان شمس آبادی سرفاصله خط ۴ بی آرتی اصفهان کاهش می یابد

حذف پارک حاشیه خیابان شمس آبادی و احداث خط ویژه عبور اتوبوس شهری بی آرتی موجب سرعت عبور اتوبوس های خط ۴ بی آرتی و رسیدن به سرفاصله سه دقیقه ای شد.

تین نیوز

حسین حق شناس در هشتمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» در گفت وگوی تلفنی در مورد بن بست خیابان شمس آبادی و اجرای طرح جدید عبور اتوبوس، با اشاره به کاهش سرفاصله خط 4 بی آرتی، اظهار کرد: سیاست شهرداری اصفهان در کاهش آلودگی هوا در زمستان و ترافیک مرکز شهر، گسترش خطوط همگانی است، همچنین خطوط بی آرتی از سمت شرقی-غربی تا رسیدن به خط مترو وجود داشت، اما خط شمالی-غربی طراحی نشده و موجب تأخیر در عبور و مرور اتوبوس شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: حذف پارک حاشیه خیابان شمس آبادی و احداث خط ویژه عبور اتوبوس شهری بی آرتی موجب سرعت عبور اتوبوس های خط ۴ بی آرتی و رسیدن به سرفاصله سه دقیقه ای شد.

حق شناس افزود: حاشیه بخش شمالی و جنوبی خیابان شمس آبادی پیش از این محلی برای پارک خودروها به صورت یکسره از صبح تا عصر بود که همین محور تبدیل به محل اختصاصی اتوبوس شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: این اقدام موجب افزایش ترافیک جدیدی در این خیابان نشده است، زیرا بخشی از خیابان که خودرو پارک می شد تبدیل به فضای عبور اتوبوس بی آرتی خط چهار شرقی و غربی درچه تا خیابان جی شده و مسیر جدیدی اشغال نشده است.

حق شناس ادامه داد: این مسیر موجب کندی عبور و مرور اتوبوس های این خیابان شده بود و ۲۱۰ خودرو به طور متوسط در این محور خودرو پارک می کردند که هم اکنون جای پارک ۶۰ خودرو حذف شده است.

وی بیان کرد: روزانه ۳۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس های شهری از این مسیر تردد می کنند و این اقدام موجب کاهش سرفاصله به سه دقیقه و افزایش سرعت اتوبوس شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.