| کد خبر: 247615 |

◄ اعلام آخرین مهلت شرکت های حمل و نقل جاده ای برای به نام کردن دستگاه های کارتخوان

تمامی شرکت های حمل و نقل داخلی کالا موظفند دستگاه های کارت خوان (POS) خود را تا پایان مهر ماه امسال به نام شرکت یا اعضای هیئت مدیره، ثبت و مورد استفاده قرار دهند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: تمامی  شرکت های حمل و نقل داخلی کالا موظفند دستگاه های کارت خوان (POS) خود را تا پایان مهر ماه امسال به نام شرکت یا اعضای هیئت مدیره، ثبت و مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، مهرداد حمداللهی این مطلب را دوم مهر ماه امسال(1401) با صدور بخشنامه ای به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های سراسر کشور بیان کرد.

به گفته حمداللهی، استفاده از دیگر دستگاه های کارتخوان (POS) غیرمرتبط و Dا دستگاه هایی که قبلا مشخصات آنها اعلام نشده در محل شرکت تخلف محسوب می شود و لازم است با مصادیق تخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پیش از این نیز اعلام کرده بود که با هدف ایجاد شفافیت در روابط مالی بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان، شرکت ها ملزم به استفاده از دستگاه های کارتخوان بانکی به نام شرکت شده اند.

اگرچه هدف از انجام این کار، ارتقای شفافیت و سلامت مالی و جلوگیری از بروز زمینه های تضییع حقوق رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان شده اما نوید خیرمند راننده و کامیوندار در این زمینه به خبرنگار ما گفته بود: تنها راه شفاف سازی روابط مالی بین رانندگان و شرکت حمل و نقل و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان، احتساب میزان کمیسیون شرکت های حمل و نقل به صورت سیستمی و درج آن در بارنامه و جداسازی آن از کرایه صافی راننده است.

خیرمند افزوده بود: برای مثال برخی شرکت ها، رانندگان را ملزم به پرداخت مبالغ بیشتر از کمیسیون قانونی از طریق کارت به کارت یا حتی دستگاه های کارتخوان مربوط به مغازه بغل دستی و ... می کنند.

این راننده عنوان کرده بود: گاهی مشاهده می شود برای مثال یک شرکت حمل و نقل به جای دریافت 500 هزار تومان کمیسیون، از راننده 900 هزار تومان دریافت می کند و برای گمراه کردن راننده نیز می گوید 400 هزار تومان مربوط به هزینه بیمه است و راننده هم چون اطلاعات لازم در این زمینه ندارد، این مبلغ را پرداخت می کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.