| کد خبر: 164852 |

◄ بدعهدی کشور همسایه و خواب سرمایه در قطار کرمان – زاهدان

معروف است که می‌گویند «ایرانی‌ها هنوز در هیچ معامله و معاهده‌ای جر نزده‌اند و به قول خود عمل کرده‌اند» هم‌اکنون قطار کرمان – زاهدان آه می‌برد و ناله برمی‌گرداند، چون راه‌آهن موجود میرجاوه‌-کویته به مخروبه‌ای می‌ماند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل نسبت به توافقات جدید ریلی با پاکستان و تکرار تجربه‌های گذشته در زمینه عدم انجام تعهدات توافق شده توسط این کشور هشدار داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد اسماعیل علیخانی در یک گروه تلگرامی حمل‌ونقلی نوشت: ربع قرن از توافق بین ایران و پاکستان درخصوص توسعه محور ریلی احتمالا ترانزیتی کرمان - زاهدان - میرجاوه- کویته می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: الان هر دو طرف توافق (رئیس جمهور  و نخست وزیر پاکستان) درگذشته‌اند اما طرف ایرانی به وعده خود ۱۰۰ درصد عمل کرد و راه‌آهن کرمان-زاهدان را علیرغم محدودیت منابع ساخت.

او گفت: این درحالی است که طرف پاکستانی هنوز هیچ اقدام موثری در خصوص نوسازی محور کویته -میر‌جاوه انجام نداده است. توضیح آنکه در این محور در طول زیادی ریل روی زمین قرار دارد،‌ راه‌آهن زمان جنگ که در کوتاه‌ترین مدت و بدون عملیات زیرسازی و زه‌کشی وابنیه فنی ایجاد شده و شاید بیش از ۷۰ سال به حال خود رها شده و هفته‌ای چند قطار  با سرعت کم از آن عبور می‌کند.

این کارشناس تاکید کرد: معروف است که می‌گویند «ایرانی‌ها هنوز در هیچ معامله و معاهده‌ای جر نزده‌اند و به قول خود عمل کرده‌اند» هم‌اکنون قطار کرمان – زاهدان آه می‌برد و ناله برمی‌گرداند، چون راه‌آهن موجود میرجاوه‌-کویته به مخروبه‌ای می‌ماند.    

وی اظهار کرد: ظاهراً توافقات جدیدی در راه است، آیا بهتر نیست قبل از تغییر موضوع اول کارهای بلاتکلیف قبلی انجام شود؟

به گزارش تین‌نیوز، در ادامه سعید قصابیان از دیگر کارشناسان حاضر در این گروه حمل‌ونقلی نیز گفت: پاکستان در مورد خط لوله گاز صلح هم همین رفتار را نشان داد، این‌که یک کشور به قول خود متعهد باشد خیلی خوب است اما این‌که چند بار متوالی به یک طرف غیر قابل اعتماد قول بدهیم دور از عقلانیت است و منابع ملی را ضایع می‌کند، عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.