| کد خبر: 164709 |

◄ ضرورت پایش و ارزیابی سازه‌های دریایی

سازه‌های دریایی در مواجهه با آب دریا به‌دلیل وجود املاح مختلف نمک در آب از قبیل کربنات‌ها، سولفات‌ها و...شدیدا واکنش نشان داده و این امر موجب خوردگی و آسیب‌های جدی به سازه‌های مزبور می‌شود.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل بر لزوم پایش و ارزیابی سازه‌های دریایی تاکید کرد و گفت: با توجه به خوردگی سازه‌های دریایی ناشی از برخورد امواج دریا به آنها، لزوم پایش و مرمت آنها بیش از پیش ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی در گروه تلگرامی «جامعه بندری و دریایی» در توضیح این دیدگاه نوشت: نظر به این‌که قسمت‌ اعظم سازه‌های دریایی در دریا غیر قابل دسترس و مدام در معرض آسیب است و اکثریت آنها چه به‌صورت شمع و عرشه و یا دیوارهای دیافراگمی (کی وال) و...از جنس بتن مسلح هستند، ضرورت پایش و کنترل و هم چنین تعمیر و مرمت فوری آنها قبل از آسیب‌های جدی و کلی امری اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: سازه‌های دریایی در مواجهه با آب دریا به‌دلیل وجود املاح مختلف نمک در آب از قبیل کربنات‌ها، سولفات‌ها و...شدیداً واکنش نشان داده و  این امر موجب خوردگی و آسیب‌های جدی به سازه‌های مزبور می‌شود.

این کارشناس افزود: به‌منظور نگهداری و جلوگیری از ادامه روند آسیب‌های سازه‌ای، پایش‌های دوره‌ای از این سازه‌ها توسط غواص‌های متخصص فنی هر چند وقت یک‌بار با تهیه چک‌لیست از قسمت‌های مختلف سازه کاملاً مورد نیاز است.

مرادی گفت: امید است کارشناسان اهل فن بنادر کشور که توجهات لازم را در حفاظت و نگه‌داری از این سرمایه‌های ملی به‌عمل می‌آورند، مجدداً با برنامه‌ریزی مدون و استفاده از غواص‌های مجرب فنی نسبت به تهیه چک‌لیست کنترلی قسمت‌های زیرآبی سازه‌های دریایی قبل از آسیب‌های کلی در دوره‌های سه و 6 و...ماهه اقدام و با مطالعه و طراحی چگونگی ترمیم و مرمت بخش‌های آسیب‌دیده با مصالح و مواد نوین(FRP و...) مبادرت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.