| کد خبر: 85330 |

◄ آخرین وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی خوزستان پس از وقوع سیل

تین‌نیوز| وقوع سیل در استان خوزستان بر اثر بالا آمدن دبی سد دز موجب تخریب پل شناور دزفول، محور امیدیه ـ رامشیر دچار آبگرفتگی، محور هفتکل به سمت باغملک و محور رامهرمز به سمت میداوود نیز دچار ریزش کوه شده‌اند. همچنین در گردنه‌هاي تاراز به سمت بازفت، احتمال ريزش كوه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به تخلیه روستاها و منازل مجاور رودخانه‌ها در شهرهای شمالی خوزستان گفت: روستاها و شهرهای اطراف رودخانه دز به دلیل بارندگی و احتمال بالا آمدن آب رودخانه تهدید می‌شوند و در خطر سیل هستند.
 
هاشم بالدی اظهار کرد: صبح امروز در پی بالا آمدن آب رودخانه دز، پل شناور دزفول تخریب شد. همچنین طراز بالای آب، پل چهارم دزفول را تهدید می‌کند. لذا دستور تخلیه روستاها و خانه‌های اطراف رودخانه‌ها در شهرستان‌های ‌اندیمشک، دزفول و شوش داده شد.

آماده باش کلیه اکیپ های راهداری در محورهای خوزستان
مدیر اداره راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز بیان کرد: با توجه به شرایط جوی اخیر و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی محورها، کلیه پرسنل راهداری استان به صورت 24 ساعته در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند.

محسن یوسفی درخصوص خسارات به وجودآمده بر اثر بارندگی‌های اخیر عنوان کرد: محور امیدیه ـ رامشیر دچار آبگرفتگی شده و اکیپ‌های راهداری در حال بازگشایی این مسیر هستند.  همچنین محور هفتکل به سمت باغملک و محور رامهرمز به سمت میداوود نیز دچار ریزش کوه شده‌اند اما مسدود نیستند که در این زمینه نیز اکیپ‌های راهداری در حال پاکسازی مسیر هستند.
 
توصیه پلیس راه خوزستان برای رانندگان
سرهنگ رضا دولتشاهي  اظهار كرد: از آنجايي كه با توجه به وضعيت طغيان رودخانه احتمال زير آب رفتن پل حميد آباد بين شوش و دزفول وجود داشت اما خوشبختانه مشكلي وجود ندارد و سطح آب با پل دو متر فاصله دارد.

سرپرست پليس راه خوزستان ادامه داد: به رانندگان توصيه مي شود با توجه به اينكه به علت بارندگي شديد در مسير انديكا به سمت بازفت و شهركرد يعني گردنه‌هاي تاراز به سمت بازفت، احتمال ريزش كوه وجود دارد در آن مسير تردد نكنند البته در حال حاضر مسير باز است.

وی تصريح كرد: با توجه به لغزندگي جاده‌ها در محورهاي كوهستاني ايذه، دهدز، مسجدسليمان و رامهرمز به بهبهان، رانندگان سرعت مطمئنه را براي جلوگيري از حوادث رعايت كنند.

دو جاده مسدود شدند
طبق آخرین اخبار مرکز مدیریت راه‌های کشور، محورقدیم پلدختر-اندیمشک و محور محورخرم آباد-پلدختر مسدود است.
 
بر اساس گزارش‌های محلی افزایش دبی رودخانه دز موجب قطع پل شناور این شهر شده و شدت جریان آب رودخانه پل شناور دزفول را حوالی ساعت 7 بامداد صبح پنجشنبه تخریب کرد. همچنین بخشی از جاده ساحلی دزفول نیز به زیر آب رفته و امكان تردد در این مسیر وجود ندارد. بوستان های ساحلی و تاسیسات شهرداری دزفول اطراف پل‌های قدیم و شریعتی دزفول نیز به زیر آب رفته‌اند.

به گفته مدیركل مدیریت بحران استانداری خوزستان؛ میزان ورودی آب به دریاچه سد دز در ساعاتی پیش تا هشت هزار متر مكعب بر ثانیه رسیده كه بی سابقه است.
 
 


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.