| کد خبر: 85296 |

◄ مصوبات حمل‌ونقلی امروز مجلس شورای اسلامی

تین‌نیوز| اختصاص 500 میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر در بودجه 95، وجوه واریزی حق بیمه شخص ثالث در اختیار نیروی انتظامی، اختصاص 7000 میلیارد تومان به شهرداری‌های کوچک، اختصاص قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی مصوبات حمل‌ونقلی مجلس در جلسه امروز به شمار می رود.

اختصاص 500 میلیارد تومان به جمعیت هلال‌احمر در بودجه 95
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان با تصویب بندی مقرر کردند معادل پنج هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص یابد.

همچنین 40 درصد از اعتبارات مذکور برای خرید و تأمین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و باقی‌مانده به نسبت 40 درصد هزینه‌ای و 60 درصد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای اضطراری، ساختمان‌های ستادی و اجرایی، خودروهای امداد و نجات و سایر مأموریت‌ها و تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر به‌منظور پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا مطابق اساسنامه خود به مصرف برساند.

وجوه واریزی حق بیمه شخص ثالث در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد،
نمایندگان با تصویب یک تبصره شرکت‌های بیمه‌ای را مکلف کردند که مبلغ 250 میلیارد تومان از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که بر اساس فروش بیمه هر یک از شرکت‌ها تعیین و به تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد، به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره پنج این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

بر این اساس، وجوه واریزی در اختیار نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا در امور منجر به کاهش تصادفات موضوع ردیف 20-530000 جدول شماره 9 این قانون بعد از عبارت، هزینه شود. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است.

وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
بر اساس این مصوبه، مدت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب 1387416 و اصلاحات بعدی آن تا زمان لازم‌الاجرا شدن قانون جدید تمدید می‌شود.

اختصاص 7000 میلیارد تومان به شهرداری‌های کوچک
نمایندگان با تصویب بندی به وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) اجازه دادند در سال 95، 20 درصد از وجوه تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده معادل ۷ هزار میلیارد ریال که در اختیار آن وزارتخانه قرار می‌گیرد را برای کمک، تأمین ماشین‌آلات خدماتی و عمرانی شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر جمعیت و روستاها به نسبت 70 درصد و 30 درصد هزینه کنند.

علاوه بر این، با تصویب تبصره دیگری به وزارت نیرو اجازه داده شد کل هزینه‌های مربوط به تهیه و نصب کنتور حجمی یا هوشمند چاه‌های کشاورزی را از محل اعتبارات طرح‌های (تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و کنترل سیل پیوست شماره یک این قانون) پرداخت کنند.

قیر رایگان در اختیار وزارت راه، بنیاد مسکن و وزارت کشور قرار گرفت
طبق بند الحاقی یک، وزارت نفت موظف شد از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط معادل ریالی دو میلیون تن قیر رایگان تا سقف مبلغ 24هزار میلیارد ریال به نسبت 62 درصد در اختیار وزارت راه و شهرسازی جهت روکش آسفالت و آسفالت راه‌های روستایی و 20 درصد در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت آسفالت معابر و بهسازی روستاها و انجام پروژه‌های مشارکت با دهیاری‌ها و 15 درصد در اختیار وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) جهت آسفالت معابر شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر و سه درصد جهت نوسازی مدارس در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش قرار دهد و در حساب‌های فی‌مابین خود و خزانه‌داری کل کشور اعمال و با آن تسویه کنند. وزارت نفت تا پایان سال مالی 95 نسبت به تحویل کامل قیر اقدام کند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا کامیاب 0 0

    راستش عنوان پر صمطراق مصوبات حمل و نقلی با شگفتی فراوان نظرم را جلب کرد و وقتی متن را خواندم هیجانم فرونشست چون مثل همیشه اصل گمشده آن حمل و نقل بود, شاید اهدای قیر مجانی به وزارت مهجور راه و شهرسازی، مجلس محترم و حمل ونقل شناس را به این نتیجه رسانده که مشکل حمل ونقل کشور نداشتن پول قیر بوده و هست، نمدانم چرا یاد بچه و قاقانی نی افتادم چون نه وزارتخانه در سن کودکییست و نه قیر هیچ تشابهی با قاقانی نی دارد، شاید هم من اشتباه می کنم.