| کد خبر: 85295 |

معاون وزیر راه و شهرسازی به تین‌نیوز خبر داد:

◄ نتایج اولین جلسه کارگروه آسفالت وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۵

تین‌نیوز | معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولین جلسه کارگروه آسفالت در سال 95 گفت: اگرچه استاندار تولید قیر و آسفالت نسبت به گذشته بهبود قابل ‌ملاحظه‌ای داشت، اما گزارش‌های ارائه شده در جلسه رضایت‌بخش نبود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اولین جلسه کارگروه آسفالت وزارت راه و شهرسازی در سال 95 که بعدازظهر امروز با حضور سید حسین میرشفیع معاون وزیر راه و شهرسازی، مصطفوی رئیس امور نظام فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، خادمی معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، حسینی مدیرعامل آزمایشگاه مکانیک خاک، سلطانی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی نظام‌های حمل‌ونقل، قدیم نماینده محترم مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، نظربیگی رئیس واحد قیر و آسفالت پژوهشگاه نفت، خاوندی مشاور مرکز تحقیقات، گلبن رئیس انجمن شرکت‌های راه‌سازی ایران و احتشامی انجمن مهندسین مشاور برگزار شد.

سید حسین میرشفیع با اشاره به جزئیات اولین جلسه کارگروه آسفالت به خبرنگار تین‌نیوز اظهار داشت: موضوعات اصلی در قالب مصوبات سال گذشته مطرح شد؛ که سال گذشته به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل معاونت راه روستایی و سایر بخش‌های وزارت راه و شهرسازی ابلاغ‌شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه استاندارد قیر بر اساس درجه نفوذ به استاندارد P.G (بر اساس عملکرد)  تغییر کرد، گزارشی از سوی مرکز تحقیقات نسبت به وضعیت تولید آسفالت کارخانه‌های تولیدکننده قیر کشور ارائه شد و علیرغم بهبود وضعیت کیفیت قیر متأسفانه این گزارش امیدوارکننده نبود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با توجه به این گزارش گفت: به دلیل اینکه اعمال استاندارد P.G سخت‌گیرانه است، مقرر شد تذکرات لازم از سوی مرکز تحقیقات و معاونت راه روستایی به تولیدکنندگان داده شود و در صورت نیاز در خصوص فرآیند تولید به آن‌ها راهنمایی و مشاوره داده شود.

میرشفیع با اشاره به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درخصوص صدور گواهینامه کنترل کیفیت کارخانه‌های تولید آسفالت در سال گذشته تصریح کرد: موضوعات مختلفی همچون تعداد کارخانه‌های دارای گواهینامه و آن‌هایی که باید اصلاحات انجام می‌دادند همچنین تعداد اپراتورهای آموزش‌دیده در کارخانه مطرح شد، اما نتیجه کلی رضایت‌بخش نبود. اگرچه وضعیت تولید آسفالت بهبود قابل ‌ملاحظه ای داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درخواست بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده قیر مبنی بر تائید تولیدات آن‌ها و راهکار اتخاذشده از سوی کارگروه بیان داشت: در فرآیند جدید متقاضیان برای درخواست بازرسی به‌طور مستقیم به دفتر ارزیابی مستقر در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مراجعه می‌کنند و سپس نتیجه بازرسی به کارگروه اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تائید نهایی از سوی کارگروه قیر تولیدی آن‌ها قابل خریداری است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.