| کد خبر: 74199 |

◄ اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از توافق ایمنی حمل و نقل در کریدور شمال - جنوب تا رونمایی از سامانه مدیریتی داشبورد حمل و نقل

تین نیوز| رونمایی از سامانه مدیریتی داشبورد حمل و نقل، 100 هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های در دست ساخت، انجام بیش از 2 میلیون مترمكعب برفروبی طی یكماه گذشته در راه های گلستان، توافق بر استفاده از سیستم واکنش سریع سوانح در کریدور شمال-جنوب، دلایل تخریب اکثر پل های کشور؛ نمک پاشی و آب شستگی اخبار مهم حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در شب یلدا مصادف با روز راهدار  ضمن حضور در جمع راهداران استان تهران بر نگهداری ویژه از پل های برون شهری کشور با توجه به شرایط نا بسامان آنها تاکید، اما از بازگو کردن دلایل اصلی تخریب پل ها امتنا کرد. این مسئله ای است که باید دید مدیران، کارشناسان و مجریان طرح های راهداری  طی هفته جاری چه دلایلی را دال بر تخریب پل های برون شهری مطرح خواهند کرد.

توافق بر استفاده از سیستم واکنش سریع سوانح در کریدور شمال-جنوب
ماکسیم یوریویچ ساکالوف با بیان اینکه مسئله امنیت و ایمنی در حوزه حمل و نقل، از دیگر موضوعاتی بود که در  چهارمین اجلاس وزاری حمل و نقل کشورهای حوزه دریای خزر بررسی شد، گفت: پیشنهاد داده شد از سیستم واکنش سریع در سوانح حمل و نقلی با استفاده از امکانات ماهواره ای بهره‌مند شویم و به طور متفق توافق کردیم که این مسائل در جلسات بعدی وزرا پیش ببریم.

وزیر حمل‌ و نقل فدراسیون روسیه با تاکید بر ایجاد زیرساخت های مناسب در کریدور شمال-جنوب گفت: استفاده از کریدور شمال-جنوب نه تنها برای کشورهای حاشیه دریای خزر اهمیت دارد بلکه می‌تواند در حمل بار از پاکستان، هند، اروپا و آسیا نیز مورد استفاده قرار گیرد همچنین اشتغال‌زایی مناسب برای کشورها ایجاد می‌کند.

رونمایی از سامانه مدیریتی داشبورد حمل و نقل
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده ای با اشاره به سامانه مدیریتی داشبورد حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: تمامی داده های عملیات و اقدامات تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل داده های ثبتی و برخط تردد شمارها، CMR ناوگان حمل و نقل بین المللی، معاینه فنی، کارت هوشمند و سلامت رانندگان، تمامی عملیات ترانزیت کالا، اضافه تناژ، شبکه پایه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر مبنای GIS، داده های ناوگان و ماشین آلات راهداری براساس مدیریت FMS و سامانه پرداخت عوارض الکترونیک (ETC) در این سامانه قرار دارد.

شهرام آدم نژاد تصریح کرد: سامانه مدیریتی داشبورد حمل و نقل با هدف جلوگیری از تصمیم گیری های سلیقه ای و فردی از سوی مدیران و  تبدیل داده های ثبتی و برخط به داده های استراتژی محور ایجاد شده است.

100 هزار میلیارد تومان؛ اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه های در دست ساخت
معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت و توسعه، مجموع راه‌های در دست احداث در کشور را بیش از 13 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد که برای اتمام آن به مبلغی حدود 100 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: 407 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و 225 کیلومتر راه آهن در صورت تامین اعتبار در سال جاری قابل بهره برداری است که به این میزان می توان بخش پایانی آزادراه ساوه-همدان را که در روزهای آینده افتتاح می شود نیز اضافه کرد.

انجام بیش از 2 میلیون مترمكعب برفروبی طی یكماه گذشته در راه های گلستان
مدیرراهداری اداره كل راه و شهرسازی گلستان گفت: از شروع اولین برف پاییزی در اواخر آبان ماه گذشته تا آذرماه جاری، دو میلیون و 546 هزار و 874 مترمكعب عملیات برفروبی در سطح محورهای كوهستانی استان انجام شده است.

عادل مصدقیان بیان داشت: عملیات با استفاده از توان 169 دستگاه ماشین آلات راهداری و در طول 197 دفعه برفروبی و 74 بار نمكپاشی صورت گرفته است.
 
دلایل تخریب اکثر پل های کشور؛ نمک پاشی و آب شستگی
یک فعال بخش خصوصی در حوزه راهداری گفت: علت اصلی تخریب رویه آسفالت اکثر پل های کشور به دلیل نمک پاشی و پایه پل ها بر اثر آب شستگی است.

داود مدقالچی با اشاره به تخریب تعداد زیادی از پل های موجود در راه های برون شهری اظهار داشت: بسیاری از پل های کشور به دلیل انجام عملیات نمک پاشی و جذب یُون کُلر موجود در نمک در حال تخریب هستند و  از طرفی بر اثر برداشت مصالح از بستر رودخانه ها، پایه پل ها نیز دچار آب شستگی شده اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.