| کد خبر: 73384 |

◄ گلایه‌های بخش خصوصی جاده ای در روز حمل و نقل؛ حمایت نمی کنید مانع سرمایه گذاری نشوید / جابجایی ۱۰۰ میلیون تن بار بدون بارنامه در سال

تین نیوز | عامری، خان بلوكی و خادمی زاده در روز گرامیداشت هفته حمل و نقل نسبت به لغو بیمه خدمات درمانی رانندگان، خلف وعده های دولت در قبال معافیت های گمركی، وام قرض الحسنه و نوسازی ناوگان گلایه های خود را مطرح كردند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز  مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و روز راهدار  شب گذشته در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور رئیس و تمامی مدیران و مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیران استانی ادارات کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه ها و فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

در ابتدا احمدرضا عامری رییس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور اظهار داشت: سرمایه در بخش حمل و نقل جاده ای در حال کاهش است و از طرفی زیرساخت ها نیز با مشکل جدی روبرو است و اگر فعالیت راهداران نبود، جاده ها در شرایط فعلی قابل تردد نخواهند بود.

وی افزود: درحالی که قرار بود سهم ۵۰ درصدی بخش حمل و نقل از هدفمندی یارانه سوخت پرداخت شود، قول هایی از جمله توزیع قطعه به قیمت سال ۸۹، پوشش بیمه، معافیت گمرکی و وام قرض الحسنه نیز داده شد که به غیر از بیمه هیچ یک اجرایی نشد. البته شایعاتی به منظور لغو بیمه ها نیز به گوش می رسد.

عامری با اشاره به درخواست بخش خصوصی از دولت تصریح کرد: اگر معافیت گمرکی را لغو نمی کنید، از اخذ مالیات بر ارزش افزوده چشم پوشی کنید و در کمیسیون ماده ۱۲ که گویا ارثیه دولت محسوب می شود نیز اصلاحات لازم انجام شود. همچنین از مجلس تقاضاداریم در هنگام تصمیم گیری برای اصناف از تشکل های صنفی نیز دعوت شود تا به راحتی تصمیم بر تعطیلی شرکت های حمل و نقل گرفته نشود.

محمد خان بلوکی رئیس انجمن صنفی رانندگان جاده ای کشور نیز بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که اگر دولت حمایت نمی کند مانع سرمایه گذاری نیز نباشد. همچنین باید در نظر داشته باشند که اگر بخش خصوصی را به عنوان بازاریاب ساده نیز بشمارند حاضر به کاهش ۱۰ درصدی هزینه ها هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از ۳۰۰ میلیون تن جابجایی کالا در کشور حدود ۲۰۰ میلیون تن با بارنامه و باقی بدون آن صورت می گیرد و اگر مسئولیت صدور بارنامه به صنف واگذار شود از جابجایی این مقدار نیز جلوگیری خواهد شد.

کلید نوسازی ناوگان در معافیت گمرکی است
خان بلوکی با بیان اینکه کلید نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در معافیت گمرکی است گفت: با متمرکز کردن بودجه می توان نوسازی ناوگان را انجام داد. چیزی که آقای وزیر از تخصیص آن  و آقای شهرزاد از حساب های خالی صحبت نمی کنند.

این فعال بخش خصوصی از تحصیلات ۱۳۰ هزار راننده در مقاطع  دیپلم و کارشناسی خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در این بخش می تواند به اشتغال زایی جوانان در صنف حمل و نقل انجامد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان جاده ای کشور یاد آور شد:  برای افزایش ایمنی در رانندگی نیاز به تامین استراحتگاه و پارکینگ بین راهی است و علی رغم قطع بیمه خدمات درمانی رانندگان، از وزیر راه و شهرسازی بابت اقدامات انجام شده طی این مدت تشکر می نماییم.

غلامرضا خادمی زاده نیز  ضمن ابراز گلایه نسبت به قطع سهمیه بنزین و کرایه های بین شهری اظهار کرد: به عنوان قوه مجریه قانون را درست اجرا کنید و از اجرای سلیقه ای آن  نیز پرهیز کنید.
وی افزود: ما دیگر توقع سرمایه گذاری و نوسازی نداریم، فقط ما را به حال خودمان بگذارید تا کارها را پیش ببریم.

رئیس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل جاده ای با اشاره به اظهارات دولتمردان مبنی بر جیب خالی دولت برای ارایه تسهیلات نوسازی، تصریح کرد: آقایان می گویند پولی در کشور نیست اما ۱۵ هزار خودرو درپیتی به مردم انداخته می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.