| کد خبر: 54955 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از افزایش ظرفیت فرودگاه امام تا آغاز فعالیت‌های ایرباس‌های جدید ماهان

تین نیوز | افزایش شش برابری ظرفیت فرودگاه امام با بهره برداری از ترمینال های "سلام" و "ایران شهر"، هواپیماهای شش نفره ساخت داخل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند، سرنوشت فرودگاه امام غم انگیز است، بدهی 240 میلیارد تومانی ایرلاین ها به فرودگاه امام، و آغاز فعالیت‌های ایرباس‌های جدید ماهان، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته، در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی در مراسم بازدید از ترمینال زیارتی "سلام" و ترمینال بین المللی"ایران شهر" فرودگاه امام گفت: با بهره برداری از مجموعه ترمینال های ایران شهر و سلام، ظرفیت شش برابری به وضعیت موجود در فرودگاه امام افزوده می شود و با احداث این پایانه ها، ایمنی مسافر در سال، افزایش خواهد یافت.

عباس آخوندی اظهار داشت: با توجه به اینکه شرکت ملی ساختمان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است درخواست کردیم پروژه ترمینال سلام فرودگاه امام، ظرف مدت 14 ماه یعنی تا عیدفطر سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: پروژه ترمینال سلام حدود 400 میلیارد تومان هزینه دارد و شب عید نوروز 1394، حدود 50 میلیارد تومان به صورت نقد برای اجرای این پروژه واریز گردید.

آخوندی همچنین به ترمینال ایران شهر اشاره کرد و گفت: این ترمینال در مساحت 200 هزار مترمربع و برای 20 میلیون مسافر در سال احداث می شود. هفته گذشته فراخوان سرمایه گذاری اعلام شد که ظرف سه سال احداث می شود.

هواپیماهای ۶ نفره ساخت داخل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از عرضه هواپیمای ۶ نفره ساخت داخل تا پایان سال جاری خبر داد.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری درباره فعالیت‌های بومی‌سازی در حوزه صنعت هوایی کشور، گفت: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب بوده و به کمک توانمندی متخصصان داخلی، صنعت ساخت هواپیماهای دو، چهار و 6 نفره بومی‌سازی شده است.

وی افزود: هواپیماهای 6 نفره تا پایان امسال بهره‌برداری و عرضه خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

پرواز آسمان با ۱۰ ساعت تأخیر به تهران رسید
مسافران پرواز شماره ۳۷۴۱ شرکت هواپیمایی آسمان سرانجام بعد از تأخیر ۱۰ ساعته از شیراز به تهران رسیدند.

شماره این پرواز که قرار بوده ساعت 20 روز جمعه ( 15 خرداد) از شیراز به سمت تهران حرکت کند، 3791 بوده اما در نهایت با شماره پرواز 3741 جابجا می‌شود.

علی‌رغم اینکه مسافران این پرواز رأس ساعت 20 دیروز در فرودگاه شیراز حاضر و آماده حرکت بودند اما مسئولان شرکت آسمان از تأخیر هفت ساعته خبر می‌دهند و از مسافران می‌خواهند که ساعت 3 بامداد در فرودگاه جهت پرواز حضور داشته باشند.

اغلب سرنشینان که مسافر بوده و محل اقامت خود را تحویل داده بودند، ترجیح می‌دهند در همان سالن فرودگاه بمانند اما موضوع به همین جا ختم نشد و این پرواز سه ساعت دیگر هم تأخیر خورد.

سرنوشت فرودگاه امام غم انگیز است
رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: سرنوشت فرودگاه امام که تبدیل به شهر فرودگاهی شده نامناسب و گاهی غم انگیز است.

اصغر فخریه کاشان پس از بازدید از مراسم احداث ترمینال های "سلام" و "ایران شهر" فرودگاه امام که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران و مسئولان حمل و نقل هوایی برگزار شد، گفت: در روزهای اولیه تاسیس شهر فرودگاهی، کشورهای همسایه بسیار کوچک بودند اما امروز همین کشورها فرودگاه هایی با ظرفیت جابجایی میلیون ها مسافر دارند اما ما اندر خم یک کوچه ایم.

وی با تاکید بر لزوم بهبود و اعتلای کیفیت وضعیت موجود در فرودگاه امام گفت: گروهی انتخاب شده اند و قرار است معاینه سریعی انجام و عملیات معالجه در فرودگاه امام آغاز شود. بخشی از این برنامه ها تغییرات فیزیکی و بخش دیگر مربوط به مدیریت و موضوعات نرم افزاری است.

بدهی 240 میلیارد تومانی ایرلاین ها به فرودگاه امام
مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از بدهی 240 میلیارد تومانی ایرلاین ها به فرودگاه امام خبر داد و گفت: در صورتی که اقدامی از سوی شرکت های هواپیمایی انجام نشود، طی ماه های آینده محدودیت هایی در بخش پروازی و واگذاری اماکن فرودگاهی به ایرلاین های داخلی اجرا می شود.

حمیدرضا سیدی با بیان اینکه در فرودگاه امام هم مانند سایر فرودگاه ها تاخیر پرواز وجود دارد، اظهار کرد: اغلب این تاخیرها ناشی از مشکلات شرکت های هواپیمایی و به علت نقص فنی و یا تاخیر در مسیرهای قبلی است.

وی با بیان اینکه معمولا از هواپیماهایی که مسیرهای داخلی را پوشش می دهند برای مسیرهای خارجی از جمله پرواز نجف هم استفاده می شود، گفت: در این میان ممکن است هنگام بازگشت، به دلایل مختلف از جمله نقص فنی و نامساعد بودن شرایط جوی، هواپیما با تاخیر وارد فرودگاه امام شده و این تاخیر به پرواز خارجی نیز منتقل می شود.

برنامه احداث ترمینال‌‌های جدید در ۵ فرودگاه
غلامحسين باقريان عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تهیه طرح جامع و مکان‌یابی فرودگاه جدید اهواز در حال انجام است، گفت: ساخت ترمینال جدید مسافری در فرودگاه‌های مشهد، شیراز، کرمان، اصفهان و اهواز در دستور کار قرار دارد.

باقریان درباره آخرین وضعیت برنامه ریزی برای ساخت فرودگاه جدید در اهواز گفت: مطالعات برای ساخت فرودگاه جدید در حال انجام است تا با احداث فرودگاه جدید محدودیت‌ها و سطح خدمات پایین در فرودگاه فعلی این شهر رفع شود.

آغاز فعالیت‌های ایرباس‌های جدید ماهان
شرکت هواپیمایی ماهان اولین فروند از ۷ ایرباس ۶۰۰-۳۴۰ خریداری شده را در بررسی عملیاتی شدن برای پرواز قرار داد.

شرکت هواپیمایی ماهان اولین فروند از ۷ ایرباس ۶۰۰-۳۴۰ خریداری شده را در بررسی عملیاتی شدن پرواز قرار داد. این پروازها در مسیرهای تهران – مشهد و تهران - دبی در روز اول ژوئن برنامه ریزی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.