| کد خبر: 28901 |

خدمات دهی به ۱۵ فروند کشتی حامل روغن نباتی خام در بندر شهید رجایی

تین نیوز | معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از خدمات دهی به 15 فروند کشتی حامل روغن نباتی خام در بزرگترین بندر تجاری کشور طی هفت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمد علی اصل سعیدی پور" ضمن اعلام این خبر افزود: این 15 کشتی طی هفت ماه گذشته 334 هزار و 890 تن روغن نباتی خام را در مخازن پسکرانه بندر شهید رجایی تخلیه کردند.

وی اظهار داشت: مالزی، اندونزی، آرژانتین و برزیل مبدا کشتی های ورودی این محموله است.
سعیدی پور از فعالیت سه شرکت مخازن خلیج فارس، فریکو و گسترش شرکت غله و خدمات بازرگانی در این بندر خبر داد و افزود: این شرکت ها به ترتیب 66 هزار، 174 هزار و 130 هزار تن ظرفیت مخزن در اختیار دارند.
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان راه اندازی نرم افزار GCOMS برای بهبود شرایط فعالیت این شرکت ها را از تسهیلات ارائه شده به سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: این نرم افزار باعث شده که برگ خروج کامیون ها به صورت مستقیم توسط شرکت ها صادر شود و سرعت خروج این کالاها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این روغن های خام برای تصفیه و فرآوری به کارخانجات سراسر کشور ارسال می شود، افزود: این روغن ها، مصارف خوراکی و صنعتی دارند.

سعیدی پور در بخش دیگری از سخنان خود نزدیکی به مراکز تولید و فرآوری روغن و امکانات ویژه برای پهلودهی سریع کشتی ها را از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دانست و گفت: قرار است دوش بارگیری کنار مخازن این شرکت ها نصب گردد تا با استفاده از خدمات ریلی و بارگذاری روی واگن، این کالاها حمل شود.

وی همچنین از صادرات مجدد کالاهای فرآوری شده کارخانجات روغن نباتی خام کشور از بندر شهید رجایی خبر داد.

معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان جایگاه بندر شهید رجایی در تجارت اینگونه کالا را در کشور رتبه اول عنوان و پیش بینی کرد؛ تا پایان سال بیش از 800 هزار تن از این فرآورده فله مایع در این بندر تخلیه شود.

وی اشتغالزایی بیش از 550 نفر به صورت مستقیم و غیر مسقیم را از مزایای این فعالیت برشمرد و افزود: اتصال باسکول های توزین کامیون ها به شبکه بندر و گمرک از دیگر امکاناتی است که در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار گرفته است.

سعیدی پور به بحث استاندارد تخلیه و بارگیری این روغن ها اشاره کرد و گفت: ملزم کردن به استفاده از تانکرهای کامیون مخصوص این فرآورده ها، پلمپ شیرآلات بارگیری، نظافت و پاکیزگی محوطه ها و نگهداری محموله ها حداکثر تا 3 ماه در محوطه بندر از موارد نظارتی در خصوص این شرکت ها است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.