| کد خبر: 22514 |

◄ چهلم هم گذشت؛ هنوز خبری نیست!

تین نیوز | اگرچه قرار بود گزارش نهایی در خصوص علل وقوع سانحه هوایی هواپیمای آنتونوف 140 نیمه دوم شهریورماه اعلام شود، هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده است.

به گزارش تین نیوز، چهل و دو روز از سقوط مرگبار هواپیمای آنتونوف۱۴۰ تهران - طبس گذشت اما هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده است؛ حادثه‌ای که در آن 40 نفرکشته و 8 تن مجروح شدند و هنوز هم یکی از محروحان آن روی تخت بیمارستان بستری است.

هر چند ساعاتي پس از سقوط هواپيما، كميسيون سوانح با هدف بررسي ابعاد مختلف اين حادثه و مشخص‌ شدن علت اصلي سقوط آغاز به‌كار كرد اما اين كميسيون هرگونه اظهار‌نظر قطعي درباره‌ دلايل سقوط را منوط به تكميل‌ شدن مراحل تحقيقات دانست.

بنا به گفته معاون مديريت بحران وزير راه و شهرسازي، مراحل بررسی علل سقوط این هواپیما مي‌تواند تا 400 روز نيز ادامه پيدا كند، چرا كه به گفته رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، كميسيون عمران در اين‌باره جمع‌بندي نهايي خواهد كرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در رابطه با وضعیت بررسی علل سقوط هواپیمای آنتونوف 140، گفته است: طبق اعلام وزیر راه و شهر سازی، کمیته بررسی سوانح هوایی در حال پیگیری موضوع بوده و گزارش نهایی نیز تا 20 شهریور ماه ارائه خواهد شد.

همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی ‌موفقیت‌آمیز همه اطلاعات جعبه های سیاه هواپیما در هشتمین جلسه کمیته بررسی سانحه هواپیمای آنتونوف 140 خبر داد و افزود: با تلاش و پیگیری مستمر کارشناسان داخلی و خارجی و با وجود وارد شدن صدمات زیاد به جعبه‌های سیاه این هواپیما همه اطلاعات ذخیره شده که برای بررسی علت سانحه نقش حیاتی دارند با موفقیت باز خوانی و در اختیار کمیته بررسی سانحه قرار گرفت.

اگرچه آخرين خبرها حاكي از آن است كه اطلاعات جعبه سياه هواپيما با موفقيت رمزگشايي شده است، و طبق اعلام وزیر راه و شهر سازی، قرار بود گزارش نهایی نیمه دوم شهریور ماه ارائه شود، اما تاکنون که در روزهای پایانی شهریور ماه هستیم علت اصلی این حادثه مشخص نشده و همچنان خانواده های داغدار منتظر شناسایی مقصران این حادثه هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مردم 0 0

    بابا از ۴۰ روز تا ۴۰۰ روز ۳۶۰ روز فاصله است بر همین منوال پیش برود حداقل تو سازمان و شرکت فرصت برای تغییر دو تا مدیر است. چرا شما عجله می کنید مگر نمی گویند خاک که روی میت می ریزند باعثآرامش بازمانده می شود و بعد از مدتی همه فراموش می کنند حالا این قاعده سقوط هواپیما اینطوری است قرار است فراموش شود والا گزارش گروه های سازمان تمام شده و نوار اطلاعات پروازی خوانده شده اما احتمالا مسئول کمیته(جرات و شجاعت) هنوز نیامده تا به مردم بگوید ببخشید؟

  • 0 0

    بگه ببخشید خلبان اشتباه کرده! چرخ هارو نبسته! خلاف جهت پیچیده و …