| کد خبر: 270472 |

تامین تجهیزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصی

رئیس سازمان هواپیمایی از تامین تجهیزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: وقتی مردم پای کار می آیند یک اهرم بسیار قوی فنی، اقتصادی و دانشی پیوست کارها می شود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی از تامین تجهیزات و قطعات ۱۳ هزار پهپاد توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: وقتی مردم پای کار می آیند یک اهرم بسیار قوی فنی، اقتصادی و دانشی پیوست کارها می شود.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد محمدی بخش با اشاره به حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی، اظهار کرد:  یکی از مسائل در این بخش، پیدا کردن مشتری برای تولیدات شرکت های مذکور است.

وی ادامه داد: فارغ از بحث هوانوردی مسافری، در بخش پهپاد حدود 13 هزار پهپاد در کشور داریم که تمام تجهیزات و قطعات موردنیاز آنرا بخش خصوصی دانش بنیان می سازد.

وی افزود: علاوه بر حوزه پهپاد، هلی کوپتری، فرودگاهی و... جزو بخش هایی دانش بنیان است که مردم به آن ورود شده اند. امروز بستر ورود بخش خصوصی به این صنعت فراهم شده  است. طی 2 سال اخیر چندین هزار نفر در بخش ورزش های هوایی به لحاظ پزشکی، تخصص، ایجاد فضای مناسب، توزیع عادلانه در کشور و صدور مجوز به مردم در اقصا نقاط کشور برای بهره برداری از زمین فراهم شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: امیدواریم سال 1403 که سال جهش تولید با مشارکت مردم است شاهد این باشیم که در صنعت هوانوردی به عنوان یک حوزه تحریمی، گلوگاه و به شدت فناورانه نقش مردم افزایش یابد. وقتی مردم پای کار می آیند یک اهرم بسیار بسیار قوی فنی، اقتصادی و دانشی پیوست کارها می شود.

محمدی بخش با تاکید بر این که در اینصورت سازمان هواپیمایی باید بیشتر به حوزه ایمنی و امنیت برسیم، گفت: باید محصولات تولیدی برابر استانداردهای روز دنیا، مطابق شرایط بخش هوایی و در شبکه مختلف شبکه توزیع و تاب آوری صنعت اتفاق بیفتد. همه اینها با حمایت های مادی و معنوی سازمان هواپیمایی کشوری عملیاتی شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این نیز گفته بود: صنعت هوانوردی را هم فناورانه به معنای لبه تکنولوژی می دانیم و هم مردم پایه، چراکه به شدت مورد قضاوت مردم قرار دارد.

محمدی بخش با بیان اینکه در زمان حاضر حدود 50 درصد شرکت های هواپیمایی به بخش خصوصی و مردم تعلق دارد، افزود: برای تاب آوری صنعت هوانوردی حضور مردم به عنوان بهره برداران اصلی در حوزه های مختلف رکن اصلی است. سال 1400 سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های دانش بنیان را در قالب زنجیره بزرگ متشکل از 5000 شرکت بزرگ و کوچک را شناسایی و به آنها مجوز داد.

وی اضافه کرد: این شرکت ها به عنوان زیر مجموعه شرکت های بزرگ تعمیر و نگهداری یا به صورت مستقل فعالیت خود را انجام می دهند و به موضوعات لبه فناوری ورود کرده اند. این شرکت ها ساخت کوچک ترین قطعات تا سامانه های مختلف را انجام داده اند و سازمان هواپیمایی در دو موضوع کمک مالی و صدور مجوزها به آنها کمک می کند.

به گفته وی، شرکت های فناورانه حوزه صنعت هوانوردی پس از طی فرآیندهای تخصصی استانداردهای لازم هواپیمایی را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.