| کد خبر: 20339 |

وزیر راه و شهرسازی سریعترگزارش علت سقوط هواپیمای ۱۴۰ را به مجلس ارائه دهد

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری نگرانی های ایجاد شده برای مردم بعد از سقوط هواپیمای آنتونوف و حوادث مشابه آن،گفت: آخوندی وزیر راه و شهر سازی باید هر چه سریعتر گزارش بررسی علل وقوع این سانحه برای رفع نگرانی مردم برای قرائت در صحن علنی مجلس ارائه دهد.
 
احمد جباری با یادآوری اینکه تا کنون کمیته بررسی سانحه سقوط هواپیما 140 جلسات متعددی را برگزار کرده است، افزود:گروهی از کارشناسان خارج از مجموعه وزارت راه و شهرسازی بدور از هر گونه تعلق خاطر و همچنین تعدادی از مسئولان وزارتخانه در کمیته بررسی سانحه سقوط هواپیما حضور دارند و علل وقوع سانحه در حال بررسی است.
 
نماینده مردم  پارسیان، بستک و بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به پیدا شدن هر دو جعبه سیاه هواپیما مربوط به اطلاعات پروازی و  مکالمات کابین خلبان و بررسی اطلاعات آن توسط  کارشناسان اوکراینی شرکت سازنده  انتظار می رفت جمع بندی از بررسی های انجام شده ارائه شود که این طور نشد.
 
جباری  با تاکید بر اینکه اعلام نتیجه بررسی سقوط هواپیمای آنتونوف به زمان طولانی موکول نشود ، ادامه داد: قائم مقام وزیر اعلام کرده بود  ارائه گزارش اولیه 400 روز زمان می برد در حالی که با توجه به نگرانی های ایجاد شده باید ظرف یک ماه آینده  گزارشی از بررسی های انجام شده و تشریح دلایل سقوط آنتونوف در صحن مجلس قرائت شود.
 
عضو ناظر مجلس در کمیته بررسی سانحه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 یادآور شد: این اطمینان وجود دارد که آنتونوف 140  نقص داشته است و در صورتجلسه ای که به امضای سازمان هواپیمایی رسیده علت اصلی سقوط را نقص هواپیما اعلام کرده اند.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا بررسی نهایی علت سقوط آنتونوف 140 و به دستور رئیس جمهور پرواز این هواپیماها ممنوع اعلام است و نباید از این دستور سرپیچی شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.